به گزارش پارس،به نقل از روابط عمومی‌ بنیاد مستضعفان، منوچهر خواجه‌دلویی بیان کرد‌: بنیاد مستضعفان در حوزه ساختمان سال‌ها است که فعالیت داشته و بر پایه رسالتی که بر دوش دارد برنامه ریزی می‌کند تا هم در جهت انتقال و توسعه فناوری‌، هم بهبود کیفیت کار و مدیریت به صنعت ساختمان کشور کمک کند.
 
وی با اشاره به اینکه تصمیم داریم در بخش بلند مرتبه‌سازی در این جهت نسبت به طراحی و ساخت آسمانخراش‌ها اقدام کنیم، افزود: این کار یک دانشگاه برای دست‌اندرکاران و دانشگاهیان این حوزه خواهد بود ضمن اینکه در حوزه انبوه سازی نیز وارد می‌شویم و تلاش می‌کنیم از نیرو‌های متخصص ایرانی داخل و خارج از کشور برای طراحی و ساخت آسمانخراش استفاده کنیم.
 
خواجه‌دلویی اظهار داشت‌: در نخستین گام در حوزه بررسی تئوری، همایشی در این حوزه ‌‌برگزار شد و مطالعات در این حوزه ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوانیم با تعریف پروزه مناسب قدم‌های بعدی را برداریم.
 
معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان یاد‌آور شد : در فاز اول روی مکان‌یابی ساخت آسمانخراش متناسب با ضوابط شهرسازی و طرح جامع کار می کنیم و همه نکات فنی مطرح شده در کنفرانس را طی مراحل ساخت رعایت خواهیم کرد و تا اوایل سال آینده نقطه قطعی ساخت آسمانخراش 121 طبقه و مطالعات نهایی جمع بندی می‌شود. هم اکنون  11 نقطه در تهران برای اینکار در حال بررسی است و پهنه هایی که در طرح جامع امکان ساخت‌های یک‌صد طبقه به بالا در آنها وجود دارد مورد مطالعه قرار گرفته است‌.
 
وی اضافه کرد: این آسمانخراش 121 طبقه خواهد بود و کاربری آن عمومی‌ و ترکیبی از فرهنگی، تجاری و اداری است، البته طراحی سازه آن به عنوان اساسی‌ترین گام ساخت آسمانخراش به عهده مهندسان ایرانی است که متخصصان تراز اول دنیا در این بخش با ما همکاری خواهند کرد‌، در نتیجه مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت و در اجرا نیز از پیمانکاران ایرانی و متخصصان ایرانی مقیم خارج‌ استفاده خواهد شد‌.