به گزارش پارس داوود زار‌عیان سخنگوی شرکت مخابرات در گفتگو با  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به وضعیت حذف خطوط pcm و واگذاری خطوط ADSL به مشتر‌کان اظهار‌کرد: در حال حاضر در ایران نزدیک به 30میلیون مشترک تلفن ثابت وجود دارد و از این تعداد کمتر از یک میلیون مشترک از سیستم Pcm قدیم یا فیبر نوری استفاده می کنند.

وی با اشاره به خدمت سیستم Pcm خطوط مخابرات کشور افزود:تعداد درخواست ها برای حذف این شبکه بسیار کم است ومخابر‌ات به دنبال تعویض سیستم آنها است و اگر مشتر‌کین با این مشخصات درخواست ADSL داشته باشد تنها از شرکت مخابرت‌ ایران،می تواند این سیستم را دریافت کند.

زار‌عیان در ادامه با بیان اینکه تحویل ADSL به مشتر‌کانی که دارای خط  Pcm‌هستند توان مخابرات است، تصریح کرد:شرکت های پپ (PAP) قادر به ایجاد سیم مسی نیستند و یا نمی‌توانند شبکه را تغییر دهند،بنابراین مشتر‌کان یا متقاضیان اینترنت خانگی با چنین مشخصا‌تی باید از مخابرات ADSL دریافت کنند.

وی عنوان کرد:در صورتی که ما امکانات تغییر خط مشتر‌کان و متقاضیان ADSL که دارای خط فیبر‌نوری هستند را نداشته باشیم هیچ شرکتی نمی‌تواند به آن ها ADSL بدهد،بنابر‌این این مشتر‌کان می توانند برای دریافت ADSL به امور مشتر‌کان مخابرات در سراسر کشور مراجعه کنند.

زار‌عیان در پایان در خصوص علت تأخیر در واگذاری ADSL به مشتر‌کان گفت:به طور کل هم مخابرات ایران وهم شرکت های  پپ(PAP) نتوانستیم به اندازه تقاضای مردم خدمات فراهم کنیم و امیدواریم واگذاری ADSL ،مثل تلفن ثابت وتلفن همراه در سراسر کشور به روز شود.