به گزارش پارس، مسعود نجفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ایجاد بورس مسکن نشدنی است؛ چه مشاوران املاک با این مقوله مخالفت کنند، چه مخالفت نکنند.

وی افزود: بورس در جامعه‌ی ما جایگاهی ندارد و عامه مردم با آن ناآشنا هستند. فقط اخبار بورس را نگاه می‌کنند و می‌بینند که شاخص‌ها بالا و پایین می‌شود، بدون این‌که چیز خاصی از آن بدانند. حال آن‌که بورس در جایی می‌تواند موفق باشد که نهادینه شود، آحاد مردم با آن آشنا باشند و ضرورت حضورش مثل یک زنجیر حس شود؛ نه این‌که بخواهند آن را به زور بچسبانند.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که بورس کشور ما یک بورس رئال نیست، اظهار کرد: مرتبا با بورس بازی می‌شود. بورس با یک بازی بالا می‌رود و با یک بازی دیگر زمین می‌خورد؛ چرا که یک بورس شفاف و واقعی نیست. هرگاه تبدیل به یک بورس واقعی شد و توانست خودش را نهادینه کند نقش اساسی خود را در جامعه به عنوان یک نهاد عالی‌رتبه‌ی اقتصادی بازی خواهد کرد.

نجفی ادامه داد: در حال حاضر بعضی شرکت‌ها را مجبور به حضور در بورس می‌کنند و شرکت‌ها بدون آن‌که بخواهند درگیر آن می‌شوند. اما بورس نتوانسته فرآیند خودش را به مردم بشناساند. حالا چطور می‌توانند مسکن را که تک تک افراد جامعه با آن درگیرند وارد بورس کنند؟

وی، اظهارنظرهای اخیر مسوولان بورس کالا درخصوص تشکیل بورس مسکن را شعار و بازی با کلمات دانست و گفت: هر کاری بسترهای لازم خودش را می‌خواهد. بعضی افراد شب می‌خوابند صبح یک شعاری می‌دهند؛ بدون این‌که ضرورت، ساز و کار و نحوه‌ی عملیاتی شدن بورس مسکن را بدانند. متاسفانه برخی افراد بعضا شعارهایی می‌دهند تا خودشان را چند صباحی روی آنتن ببرند.

به گفته این کارشناس مسکن، اگر ساز و کارها، ابزارها و زیرساخت‌های تشکیل بورس مسکن کامل شود حرکت بسیار خوبی است؛ چرا که در یک پهنه‌ی وسیع در سراسر کشور همه چیز را جلوی دید مردم می‌گذارد. در حال حاضر مردم برای خرید ملک به چندین مشاور املاک مراجعه می‌کنند و حتی بعضا فریب می‌خورند که در صورت راه‌اندازی بورس مسکن، این آسیب‌ها به شدت کاهش خواهد یافت.