به گزارش پارس به نقل از مهر، مرکز آمار ایران اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران را در بهار سال جاری منتشر کرد. بر پایه این گزارش، متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۴۴۰۸۴ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۰.۱ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل فاقد هرگونه تغییر قابل ملاحظه ای است، همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۳۵.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۱.۲ درصد کاهش داشته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده در حدود ۸۹۰۴۴ هزار ریال در منطقه ۳ و کمترین آن در حدود ۱۴۱۰۳ هزار ریال در منطقه ۲۰ بوده است.

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۴۰۴۸۸ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۲.۰ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳.۳ درصد، افزایش داشته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود ۸۴۷۸۱ هزار ریال در منطقه ۱ و کمترین آن در حدود ۲۰۳۱۴ هزار ریال در منطقه ۱۸ بوده است.

تغییرات اجاره

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملاتی ملکی در شهر تهران ۱۹۴۲۱۴ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۷.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۴.۴ درصد، افزایش داشته است، همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه های معاملاتی ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۸.۴ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴.۲ درصد، کاهش داشته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده، ۳۲۴۴۰۷ ریال در منطقه ۱ و کمترین آن ۱۰۰۰۱۲ ریال در منطقه ۱۹ بوده است.