به گزارش پارس به نقل از نسیم- مدیر عامل شرکت بیمه سینا، میزان مطالبات معوق شرکت متبوع خود در شرایط  حاضر را  600 میلیارد ریال  اعلام کرد و گفت که  میزان مطالبات معوق شرکت بیمه سینا  در سال  92 به 1150 میلیارد ریال بالغ شد که  در یکسال  اخیر  کاهش  جدی  داتشه است.

شیرکانی در حاشیه نشست خبری  به خبرنگار نسیم گفت که بیمه سینا  با خواهش وملاطفت مطالبات خود را از بدهکاران اخذ کرده و از شرخر استفاده نکرده است.

وی  در عین حال، تایید کرد که مطالبات معوق از اساس  یک امر غیر طبیعی است.

مدیر عامل شرکت بیمه سینا، با بیان اینکه  نسبت خسارت  این شرکت  پیشتر، 150 درصد بوده خبرداد که  در حال حاضر، نسبت خسارت این شرکت به 85  درصد رسیده و با اصلاح بیشتر، درصد خسارت به رقم استاندارد(نرم)صنعت بیمه  خواهد رسید.

وی،استراتژیشرکت بیمه سینا را تغییر جهت از پرتفو محوری  به سود محری خواند و گفت که در حال حاضر، 50 درصد فروش بیمه نام ههای  شرکت توسط شبکه فروش  سینا انجام می شود.

به گفته شیرکانی، استاندارد فروش محوصلات بیمه ای  توسط شبکه فروش  در صنعت بیمه 80 درصد بوده و افزود که در حال حاضر، بیمه سینا،  500 نماینده در سراسر کشور دارد.

مدیر عامل شرکت بیمه سینا،زیان انباشته  کنونی شرکت بیمه سینا که مربوط به سال  92 و قبلتر از ان بوده ار  570 میلیارد ریال دانست.