به گزارش پارس به نقل از تسنیم، به رغم این که افزایش ارزش دلار موجب به راه افتادن موج جدیدی از فروش ها در بازار طلا شده بود قیمت فلز زرد روز جمعه 9 دلار افزایش

یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا روز جمعه 9 دلار افزایش یافت و معاملات هفته را با قیمت 1100 دلار به پایان برد.

به دلیل پیش بینی افزایش نرخ بهره در آمریکا، قیمت طلا امسال تحت فشار بوده است.

سیمونا گامبارینی، تحلیلگر اکونومیکس در این باره گفت: «در کوتاه مدت، حس سرمایه گذاری عامل اصلی هدایت قیمت هاست... اکنون احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در سال جاری وجود دارد و این اتفاق به احتمال زیاد در ماه سپتامبر خواهد افتاد... (و) سرمایه گذاران... دارند حس کاهشی بیشتری نسبت به دلار پیدا می کنند.»

پس از آنکه آمارها در روز پنجشنبه نشان داد که ادعاهای هفتگی بیکاری در آمریکا به پایین ترین رقم از سال 1973 رسیده، ارزش دلار در روز جمعه افزایش یافت. ارزش یورو هم به دلیل آمارهای منفی اقتصادی آلمان و حوزه یورو کاهش داشت.

در حالی که قیمت طلا در حال کاهش است، حجم دارایی های بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا (اس پی دی آر گلد تراست) روز پنجشنبه برای ششمین روز متوالی کاهش یافت و به 684.6 تن رسید که پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 تاکنون بود. این صندوق در مسیر ثبت بزرگترین خروج هفتگی سرمایه  از اوایل ماه می تاکنون قرار دارد.

بانک آمریکا در یادداشتی نوشت: «افزایش نرخ های اسمی و کاهش تورم موجب ایجاد کاهشی ترین حس برای طلا در 43 سال گذشته شده است.»