به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهای جهانی طلا با افزایش و بهای نقره و پلاتین با کاهش همراه بود.

به نقل از بلومبرگ، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا حدود دو دلار افزایش یافته و به قیمت۱۳۲۵دلار و ۳۰ سنت معامله شد.

بهای هر اونس نقره نیز با ۱۰ سنت کاهش برابر ۲۱ دلار و ۷۲ سنت داد و ستد شد.

همچنین هر اونس پلاتین نیز سه دلار و ۵۰ سنت افت کرده و به قیمت ۱۴۲۵ دلار و ۶۳ سنت خرید و فروش شد.

کارشناسان معتقدند با وجود اینکه قیمت جهانی طلا از ابتدای سال ۲۰۱۴ تاکنون حدود ۱۰ درصد رشد داشته ولی این روند صعودی چندان ادامه نخواهد داشت.

این در حالی است که مدیران صندوق های سرمایه گذاری جهان اقدامی برای خرید طلای بیش تر نکرده اند و با توجه به سطح قیمت کنونی تمایلی برای افزایش خرید طلا ندارند.

قیمت طلا در ماه های اخیر بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار در نوسان بوده و سرمایه گذاران با تجربه ترجیح می دهند در این شرایط اقدامی برای خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا انجام ندهند.

یک تحلیلگر بانک" اچ. اس. بی. سی" در این باره گفت: افزایش ارزش یورو در برابر دلار و نگرانی های موجود در بازارهای در حال توسعه و نوظهور تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

این تحلیلگر معتقد است تا زمانی که تقاضای طلا در بازارهای نوظهور افزایش داشته باشد، روند صعودی قیمت نیز ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که موسسه مالی" بارکلیز" پیش بینی کرد قیمت طلا تا پایان امسال به کمتر از ۱۲۰۵ دلار خواهد رسید.

برخی کارشناسان نیز بر این باورند که نگرانی ها نسبت به ادامه بحران سیاسی اوکراین و خطر ورشکستگی این کشور موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد شد.

بر این اساس، " آلستار نیوتون" ، کارشناس ارشد موسسه بین المللی" نومورا" نیز در این باره تاکید کرد، نگرانی نسبت به بحران سیاسی اوکراین و خطر ورشکستگی این کشور تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در هفته آینده خواهد داشت.