به گزاش پارس، راشا تودی در خبری نوشت که بانک یونان در بیانیه ایی اعلام کرد:‌ احتمال می رود که آتن مجبور شود منطقه یورو را ترک کند اگر توافق برای آزادی 7.2 میلیارد یورو از طرح نجات مالی را دریافت کند
در این بیانیه که روز چهارشنبه منتشر شده، آمده است:‌ ناکامی در حصول توافق می تواند آغاز فرایند دردناکی باشد که موجب نکول یونان و در نهایت خروج این کشور از منطقه یورو و اتحادیه اروپا شود. بحران بدهی یونان ممکن است به بحرانی وسیعتر و غیر قابل کنترل تبدیل شود که برای سیستم بانکی و ثبات مالی خطرناک است . خروج از منطقه یورو تنها به افزایش خصومت هایی می افزاید که هم اکنون نیز حس می شود و بحران عمیقی در نرخ ارز می تواند به افزایش تورم بیانجامد.
این بانک در ادامه تاکید کرده است:‌ تمامی این موارد به رکود عمیق، افت سطح درامد ها و افزایش بیکاری و فروپاشی اقتصاد یونان می انجامد. از بعد داخلی، میزان عدم قطعیت که اقتصاد موجب شده تا سرمایه گذاران حساب های خود را از بانک خارج کنند.
از اکتبر 2014 تا آوریل 2015 حدود 30 میلیارد دلار از  حساب های بانک های یونان خارج شده است. ترس از خروج یونان از اتحادیه اروژا به دنبال تاخیر پرداخت 300 میلیارد دلار به صندوق بین المللی پول شدت گرفت.