به گزارش پارس،مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران در گفتگو با مهر با بیان اینکه خرید تضمینی شیرخام همچنان ادامه دارد، اظهارداشت: برخی مسئولان وزارت جهادکشاورزی اعلام کرده‌اند که قصد متوقف ساختن اجرای این طرح را ندارند.
 
سعید سلطانی سروستانی با اشاره به نامه دامداران به وزیر جهادکشاورزی مبنی بر اینکه زمان اجرای طرح خرید تضمینی شیرخام تا پایان سال‌ تمدید شود و استان‌های بیشتری تحت پوشش طرح مذکور قرار بگیرند، اضافه کرد: دامداران تاکنون پاسخی از سوی وزیر جهادکشاورزی دریافت نکرده‌اند.
 
این مقام مسئول، متوقف کردن اجرای طرح خرید تضمینی شیرخام را اقدامی عنوان کرد که به دامداران خسارت زیادی وارد می‌کند و ادامه داد: با وجود آنکه هنوز به طور رسمی مطلبی در این مورد دریافت نکرده‌ایم اما احتمال می‌‌‌دهیم خرید شیرخام ادامه پیدا کند.
 
سلطانی، میزان شیرخام خریداری شده به صورت تضمینی را ۱۶۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: از این میزان شیر خریداری شده حدود ۱۳ هزار تن شیرخشک تولید شده است.
 
وی درباره مطالبات دامداران گفت: اکثر مطالبات در قالب نهاده‌های دامی و مقداری پول پرداخت شده است.
 
به گزارش مهر، خرید تضمینی شیرخام که در راستای حمایت از دامداران از حدود ۸ ماه قبل در کشور آغاز شد، قرار بود تا پایان تیرماه ۱۳۹۴ ادامه یابد.