به گزارش پارس به نقل از شرق زنی روز ١٤ بهمن سال گذشته با مراجعه به دادسرای امور بین‌الملل، شکایتی را طرح کرد و گفت از طریق آگهی تبلیغاتی یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای، قصد داشت یک واحد آپارتمان مسکونی در کشور ترکیه بخرد اما توسط فروشنده مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

این پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و شاکی در اظهاراتش به‌ کارآگاهان گفت: «شخصی به نام «یاشار» به من گفت مالک شرکت «فرست هوم آلانیا» است. او حتی شماره ثبت شرکتش را نیز به من داد که بعد معلوم شد این شماره جعلی و متعلق به شرکت یک تبعه ترکیه است. او با این ترفند آپارتمانی را در آلانیای ترکیه به من فروخت و بابت پیش‌پرداخت مبلغ ٢٠‌ هزار یورو به حساب او واریز کردم».شاکی درخصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری به‌ کارآگاهان گفت: «برای تحویل‌گرفتن آپارتمان به کشور ترکیه رفته بودم که در آنجا متوجه شدم آپارتمانی که توسط «یاشار» فروخته شده، درواقع متعلق به یک تبعه ترکیه است که توسط او اجاره شده است. با مراجعه به ایران برای پس‌گرفتن پولم سراغ یاشار رفتم، اما او اعلام کرد قادر به استرداد پول نیست و به این بهانه گفت پول را طی دو مرحله پس می‌دهد اما به وعده‌اش عمل نکرد».
شاکی درباره نحوه آشنایی‌اش با یاشار نیز به‌ کارآگاهان گفت: «از طریق برنامه «شب‌خیز» که از طریق شبکه ITN پخش می‌شود، در جریان فروش آپارتمان در منطقه آلانیا قرار گرفتم. پس از تماس با شماره اعلام‌شده از سوی برنامه، با یاشار آشنا شدم که او نیز خود را مالک شرکت «فرست هوم آلانیا» معرفی کرد».
با بررسی پرونده شکایت‌های مشابه، مشخص شد مال‌باختگان دیگری نیز توسط مدیر شرکت «فرست هوم آلانیا» مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. تعدادی از شکات پس از حضور در اداره چهاردهم آگاهی اعلام کردند علاوه بر آگهی تبلیغاتی شبکه‌های ماهواره‌ای، از طریق آگهی‌های تبلیغاتی درج‌شده در روزنامه‌های کثیرالانتشار ورزشی با «یاشار» آشنا شده‌اند. تعدادی دیگر نیز درخصوص نحوه آشنایی با متهم، عنوان کردند اولین ملاقات با وی در هتل‌های چند ستاره انجام شد و این شخص خود را به‌عنوان فروشنده آپارتمان در ترکیه، جزیره کیش و... معرفی کرد.
با شناسایی محل تردد متهم ٣٥ساله در جزیره کیش، هماهنگی‌های لازم با پلیس آگاهی کیش انجام و متهم چند روز پیش دستگیر و به تهران منتقل شد. یاشار پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی به انجام تبلیغات فروش ملک در شبکه‌های ماهواره‌ای غیرقانونی و کلاهبرداری از شکات اعتراف کرد. متهم در ادامه تحقیقات اعلام کرد: «در طول مدت فعالیت خود با یکی از خوانندگان متواری از ایران به نام «شهرام شب‌پره» اقدام به فروش آپارتمان می‌کردم، اما پس از گذشت مدتی کوتاه با «شهرام شب‌پره» دچار اختلاف و از ترس این شخص مجبور به ترک کشور ترکیه و بازگشت به ایران شدم و در حال حاضر نیز شرکت فرست هوم آلانیا متعلق به شهرام شب‌پره است».
سرهنگ محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به ‌کلاهبرداری و شناسایی تعدادی از شکات و مال‌باختگان و به منظور شناسایی دیگر جرائم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مال‌باختگان، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر متهم توسط مقام قضائی صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».