به گزارش پارس به نقل از مهر، در این هفته بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه مواد خوراکی را برای هفته منتهی به ۱۹ تیر ماه ۹۴ اعلام کرد که براین اساس نرخ چهار گروه مواد خوراکی نسبت به هفته گذشته افزایش و قیمت سه گروه دیگر کاهش یافت، البته نرخ چهار گروه دیگر ثابت ماند.

مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه ها اعلام کرد: یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی تیرماه پنجشنبه هفته جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

آمارها نشان می‌دهند به دلیل کسری درآمدی و پایین بودن دستمزدها، دستکم ۱۶ درصد و حداکثر ۵۴ درصد شاغلان استان‌های مختلف کشور در هر ماه مجبور به اضافه کاری و اشتغال بیشتر از ۴۹ ساعت در هفته می‌شوند.

وزیر نیرو با تشریح سه عامل ناکامی اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاها، سناریوی ویژه دولت برای تامین آب شرب روستانشینان را تشریح کرد و گفت: نزدیک به ۱۰۰۰ طرح جدید آبی در روستاهای اجرا می‌شود.

مذاکرات و مکاتبات گازی جمهوری اسلامی ایران با روسای جمهور و سران ۱۸ کشور گازخیز جهان به‌ منظور سفر به تهران و حضور در سومین مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز در سال‌جاری آغاز شده است.

سید رسول باقری گفت: با تصویب شورای اقتصاد، تعرفه ‌های جدید برای آب شرب اعمال و پس از آن آب با قیمت واقعی به مشترکان ارائه می ‌شود. با اجرای این طرح، مشترکان پُرمصرف که بیش از ۳۰ مترمکعب آب در ماه مصرف کنند، دو برابر قیمت تمام شده و بیش از ۲۰ مترمکعب به قیمت تمام شده بهای آب را پرداخت خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزئیات وضعیت بخش حمل و نقل و مسکن پس از انجام توافق ایران و گروه ۱+۵، گفت: در هفته های آینده یک یا دو نفر را به هیات وزیران برای ریاست سازمان هواپیمایی معرفی می‌کنم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه مصوبه خرید شیرخام به قیمت ۱۴۴۰ تومان هنوز اجرایی نشده است، گفت: هم اکنون متوسط کشوری نرخ خرید شیرخام ۱۱۴۰ تومان است.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از کشف قطب طلای کشور در آذربایجان غربی خبرداد و گفت: ظرفیت تولید طلای کشور به ۶ میلیون تن می‌رسد.

با وجود کاهش ۵۴۴ هزار نفری از تعداد جمعیت غیرفعال کشور، همچنان ۳۹.۵ میلیون نفر که توان فعالیت اقتصادی دارند، کار نمی‌کنند و مشخص نیست ۱۲ میلیون مرد خانه نشین چگونه امرار معاش می‌کنند.