به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران اقیانوس های جهان به دلیل ترکیبات زیادی از آلودگی، ماهی گیری بیش از اندازه و تغییرات آب و هوایی در خطر قرار دارند. 

اخیرا موسسه Alfred-Wegener که یک موسسه تحقیقی در مورد قطب ها و دریاهاست؛ در مورد تغیرات خیلی اساسی که در اکوسیستم اقیانوس ها در حال رخ دادن است هشدار جدی داده است.

download (1)

در نتیجه در پی آگاهی هایی که به وجود آمده، شرکت آدیداس با همکاری گروه Parley for the Oceans به این فکر افتادند که با استفاده از زباله هایی که در آب ها قرار دارند کفش بسازند.

هدف Parley for the Oceans با تیم تحقیقاتی شرکت آدیداس این است که با استفاده از راه حل هایی خلاقانه مسئله بحران جدی را که اقیانوس های جهان با آن مواجه هستند را گسترش دهند.

 

بر این اساس شرکت آدیداس یک خط برای تولید کفش هایی راه اندازی خواهد کرد که مواد اولیه این کفش ها از الیاف و رشته های بازیافت شده از زباله های دریایی و تورهای ماهی گیری که در اعماق دریاها ریخته شده اند خواهد بود.

همچنین تیم Marine life activists Sea Shepherd نیز  به کمک این دو شرکت آمده و تورهایی را که در پی شکار های غیر قانونی تا مسیر های دورتر حتی ساحل غربی آفریقا ریخته شده اند را جمع آوری می کند.

اخیرا شرکت آدیداس اولین نمونه کفش تولیدی خود را رونمایی کرده است. این نمونه اولیه در مرکز سازمان ملل رونمایی شده و با خود شعار «اقیانوس ها. آب و هوا. زندگی» را حمل می کند و با این کار شرایط آشفته و تغیرات آب و هوایی که اقیانوس ها با آن مواجه هستند را به مخاطبان گوشزد کرده است.

رئیس تیم Parley for the Oceans می گوید: «ما در پی این هستیم تا اقیانوس ها را به عنوان بخش اساسی بحث ها و مناظرات در زمینه تغیرات آب و هوا قرار دهیم».