به گزارش پارس، سیدحسن هفده‌تن معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به جزئیات افزایش حق مسکن کارگران و اینکه چرا زمان تصویب آن با تأخیر مواجه شده است، اظهار داشت: مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن به هیأت دولت رفته است.
 
وی افزود: مصوبه حق مسکن در انتظار تأیید هیأت وزیران است که به نظر می‌رسد، با بهبود شرایط کسب و کار و زمان مناسب توسط دولت تأیید شود.
 
هفده تن در پاسخ به این سؤال که آیا حق مسکن کارگران تا مرداد ماه به تصویب می‌رسد، یا خیر، گفت: این موضوع مربوط به بهبود نسبی فضای کسب و کار در کشور و رونق تولید است، چرا که کارفرمایان در افزایش بن کارگری هزینه‌های دیگری را می‌پردازد.
 
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تصویب بسته مزد سال ۹۴ شرایط بسیار سختی سپری شد، در حالی که برای اولین بار دستمزد کارگران بیش از تورم در نظر گرفته شد که در این زمینه شرکای اجتماعی هم کمک بسیاری کردند.
 
وی با بیان اینکه هیچ تصمیمی در معاونت روابط کار بدون اجماع نظرات شرکای اجتماعی ابلاغ خواهد شد، گفت: سعی داریم تمام موارد با مشورت و اجماع نظر شرکای اجتماعی تصویب شده و سپس ابلاغ شود.
 
هفده تن افزود: تمام تلاش دولت بر این است که تولید کشور رونق گرفته و فضای کسب و کار بهبود یابد و در این زمینه اقدامات بسیار خوبی هم در نظر گرفته شده است، تا هم از نیروی کار و هم از صاحبان کار صیانت شود.