به گزارش پارس، عباس آخوندی صبح امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم از محور مشهد، با بیان اینکه این مرحله فاز دوم عملیات اجرایی آزاد راه حرم تا حرم محسوب می‌شود، اظهار داشت: فاز دوم این طرح که در محور مشهد – سبزوار، نیشابور قرار دارد، دارای 233 کیلومتر طول است.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشارکت و همکاری بخش خصوصی با دولت خاطرنشان کرد: این پروژه با مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در حال اجرا است.
 
آخوندی از آماده‌سازی حدود 45 کیلومتر از راه در سبزوار خبر داد و گفت: بسترسازی‌های لازم حدود 45 کیلومتر از راه در شهرستان سبزوار صورت گرفته است، ما نیز در نظر داریم تا از سمت مشهد به سوی نیشابور عملیات ساخت خود را آغاز کنیم.
 
وی افزود: با توافقات صورت گرفته با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) قرار است تا این پروژه تا 4 سال آینده به بهره برداری برسد اما باز هم با توجه به اهمیت موضوع از قرارگاه درخواست کرده‌ایم تا با بالا‌بردن حجم فعالیت‌ها این پروژه را تا 3 سال آینده به اتمام برساند.
 
وزیر راه و شهرسازی هزینه پیش‌بینی شده برای فاز دوم آزادراه حرم تا حرم را 2 هزار و 500 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به تورم‌های موجود امکان دارد این رقم تا 3 هزار میلیارد تومان افزایش داشته باشد.
 
آخوندی با ابراز خرسندی از آغاز فاز دوم آزادراه حرم تا حرم بیان داشت: امید است تا با اجرایی شدن این پروژه شهر مشهد به شبکه آزادراهی متصل شود.
 
وی تصریح کرد: توسعه استان خراسان رضوی تنها مختص شهر مشهد نیست، هر کاری که در شهر مشهد صورت می‌گیرد قطعاً به‌منظور خدمت‌رسانی به تمامی مردم استان و زائران مام رضا(ع) است.
 
وزیر راه و شهرسازی همچنین در رابطه با فاز سوم آزادراه حرم تا حرم خاطرنشان کرد: طرح بودجه این فاز در حال بررسی است و در صورت پایان این مطالعات و اعلام آمادگی بخش خصوصی، شروع به کار خواهد کرد.