به گزارش پارس به نقل از ایسنا، «سید رحمت‌الله رئوف» در همایش احیای انجمن‌های میراث فرهنگی استان گلستان بیان کرد: بیش از یک میلیون اثر تاریخی و فرهنگی در کشور شناخته شده که در راستای حفاظت و مراقبت از این آثار ارزشمند، انجمن‌های میراث فرهنگی شکل گرفته است.

دبیر احیای انجمن‌های میراث فرهنگی کشور و مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: میراث فرهنگی نشانگر حرکت انسان در طول تاریخ است و مطالعه و شناخت آن زمینه حرکت در خط فرهنگی است، پژوهش، مرمت، حفظ، احیاء و معرفی آثار از وظایف ما در سازمان میراث فرهنگی است.

به گفته رئوف، شکل‌گیری انجمن‌های میراث فرهنگی با هدف حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی کشور مصوب شد تا از این میراث حفاظت کنند.

وی تاکید کرد: ویژگی‌های یک اثر تاریخی این است که تامین مصالح برای گردشگران داخلی و خارجی را تامین و تعریف ‌کند، میراث فرهنگی در اقتصاد بدون نفت هم نقش ایفا می‌کند.

«رئوف» با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی امانت‌دار مردم است، گفت: امانت‌داری بزرگترین وظیفه سازمان میراث فرهنگی است و حفاظت تنها به معنای مراقبت نیست، بلکه در همه شئون و در حوزه‌های مرمت، حفاظت و معرفی نیاز به مردم داریم.

دبیر احیای انجمن‌های میراث فرهنگی کشور نقش معرفی مواریث را از همه مهم‌تر و اثرگذارتر عنوان و بیان کرد: هرچه مردم را بتوانیم آگاه کنیم، کاربزرگی کرده‌ایم و دقت کنید اگر این آثار را درست به مردم معرفی کنید آن‌ها بهتر از ما مراقبت می‌کنند و انجمن‌های میراث فرهنگی می‌توانند در معرفی مواریث نقش مهم وسازنده ای داشته باشند.

مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی کشور در همایش احیای انجمن‌های میراث فرهنگی استان گلستان گفت: از وظایف سازمان میراث فرهنگی کشور ارتقاء سطح آگاهی آحاد مردم نسبت به حوزه فعالیت ها و بهره مندی از مشارکت آنها در پاسداری از مواریث گرانقدر کشور است.