به گزاش پارس به نقل از تسنیم محمد فرج الله زاده عصر امروز، در کمیسیون مرکز تحقیقات کاربردی معاونت نیروی انسانی ناجا در یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، در خصوص راهبردها و راهکارهای اقتصادی تحقق فرهنگ و تمدن زمینه ساز اظهار داشت: هر حرکت اصلاحی و انقلابی زمانی منتج به نتیجه خواهد شد که برای آن زمینه‌سازی لازم انجام شده باشد و گروهی معتقد، مخلص و فداکار آن را یاری کنند.
وی افزود: انقلاب حضرت ولی‌عصر(عج) نیز از این اصل برکنار نیست، به ویژه که این انقلاب حرکتی جهانی بوده و یاورانی در سطح جهان را می‌طلبد که پذیرا و پشتیبان آن باشند.
فرج الله زاده با بیان اینکه دولت زمینه‌ساز باید دارای ویژگی‌ها و اهدافی باشد ادامه داد: دولت زمینه‌ساز باید همه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود را براساس آموزه مهدویت و در راستای آن‌ها طراحی کند و با تلاش‌های مضاعف خود در این جهت، همه جهان را آماده و پذیرای حکومت عدل جهانی کند.
پژوهشگر عرصه مهدویت عنوان داشت: آنچه در راستای ایجاد فرهنگ و تمدن زمینه‌ساز مهدوی در عصر کنونی دغدغه است، فقدان توجه جدی به ارائه راهکارها و راهبردهای اجرایی در مقوله اقتصادی بوده که یک دولت زمینه‌ساز ظهور باید به این بعد مهم همچون ابعاد دیگر این حکومت جهانی و در راستای تأمین رفاه و معیشت مردمان خود توجه نموده و گام‌های مؤثری را بردارد.
فرج الله زاده با بیان اینکه اهدافی را که لازم است دولت‌های اسلامی وحکومت‌ها به دنبال آن باشند می‌توان در دو بخش تقسیم کرد افزود: بخش اول اهداف عمومی است که براساس آن‌ها، هر دولتی که به شکل صحیح و منطقی روی کار آید و درصدد ظلم و تعدی به حقوق و منافع دیگران نباشد، قاعدتاً باید آن اهداف را نصب‌العین خود قرار دهد و برای دستیابی به آن‌ها تلاش کند.
وی با اشاره به اهداف ویژه دولت زمینه‌ساز ظهور گفت: اهداف ویژه دولت زمینه‌ساز ظهور که تنها جهت زمینه‌سازی و فراهم کردن بستر مناسب برای ظهور مهدی موعود(عج) باید آن‌ها را تعقیب کرد، مثل مبارزه با تبلیغات یأس‌آلود و منفی دشمنان، تربیت نیروهای کارآمد و شایسته برای پشتیبانی از حکومت عدل جهانی است.
پژوهشگر عرصه مهدویت با اشاره به راهکار و راهبرد اقتصادی دولت زمینه‌ساز بیان کرد: از اهداف مهمی که دولت اسلامی باید آن را دنبال کند، رسیدن به توانمندی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، نظامی، علمی و سیاسی است.
وی افزود: دولت توانمند و قدرتمند، همواره در جامعه جهانی تأثیر می‌گذارد و از عهده زمینه‌سازی برای حکومت جهانی می‌تواند برآید و از طرفی، دولت ضعیف و وابسته که مجبور است برای حفظ موجودیت و منافع خود در مقابل خواست بیگانگان منفعل عمل کند.
فرج‌الله زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الگوی راهبردی اقتصاد مقاومتی بیان داشت: ضرورت‌های اقتصاد مقاومتی و دلایل اینکه چرا چنین اقتصادی برای کشورمان نیاز است شامل، بحران‌های اقتصادی جهانی، تهدیدهای اقتصادی خارجی، وجود مشکلات مزمن و دیرپا، ظرفیت‌های فراوان مادی و معنوی کشور است.
وی گفت: مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی عبارت‌اند از مردم محوری، رویکرد جهادی، اصلاح الگوی مصرف، اتکا بر ظرفیت‌های داخلی، امنیت اقلام راهبردی و اساسی، ایجاد تحرک و پویایی اقتصاد و بهبود شاخص‌های کلان، دانش‌محوری، توانایی مقاومت برابر عوامل تهدید زا، فساد ستیزی، کاهش وابستگی به نفت است.
پژوهشگر عرصه مهدویت با اشاره به الزامات مربوط به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: عزم جدی مسئولان و مردم، ورود به میدان عمل نظارت در همه سطوح، گفتمان‌سازی، پایش و اطلاع‌رسانی، رفع موانع، هماهنگی بین بخش‌های گوناگون و تهیه برنامه و سیاست‌های اجرایی از جمله الزامات مربوط به اقتصاد مقاومتی است.