‌به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا جهانگیریان در نشستی که با حضور مدیران حراست شرکت‌های هواپیمایی، سپاه حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاهها تشکیل شد‌ از مدیران حراست شرکت‌های هواپیمایی خواست تا در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال جاری با عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت، در اجرای دقیق آئین نامه حقوق مسافر با مشارکت و تعامل حداکثری گام بردارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی، تدوین آئین‌نامه حقوق مسافر را گامی در راستای صیانت از حقوق مسافر دانست و گفت: سالانه 17 میلیون مسافر از طریق بخش هوایی جابه جا می‌شود و کسب رضایتمندی این تعداد مخاطب ‌دستاورد ارزشمندی برای جامعه صنعت هوانوردی خواهد بود.
وی بیان کرد: آئین‌نامه حقوق مسافر نسخه‌ اولیه‌ای است که با اجرایی شدن آن تا 6 ماه آینده با همکاری شرکت‌های هواپیمایی نواقص احتمالی آن شناسایی و نسبت به رفع و تکمیل آن اقدام خواهد شد.
جهانگیریان خطاب به مدیران حراست شرکت‌های هواپیمایی گفت: به منظور حفاظت از حق و حقوق مسافر از اجرای صحیح و دقیق این آئین‌نامه اطمینان یافته و چنانچه افرادی با سوء نیت قصد اختلال در اجرای این آئین‌نامه را دارند برخورد لازم صورت گیرد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: همچنین نیروهای امنیتی و نظامی مستقر در فرودگاه‌ها نیز موظف هستند تا آئین‌نامه مذکور را در چارچوب قوانین و مقررات تعیین شده اجرا کرده و از بروز هرگونه اخلال در نظم پروازها جلوگیری و طبق ضوابط با افراد خاطی برخورد شود.
وی با اشاره به اینکه از زمان اجرایی شدن آئین‌نامه حقوق مسافر تاخیرات بالای 4 ساعت با کاهش چشمگیری مواجه بوده است از برخی شرکت های هواپیمایی که نسبت به اجرای صحیح این آئین نامه اقدام کرده‌اند تشکر ‌کرد.
بنابراین گزارش آئین‌نامه حقوق مسافر از تاریخ 31 فروردین 94‌ به طور رسمی به تمامی شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است.