به گزارش پارس، رسول اکبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بوکان افزود: در این راستا در سال گذشته با تخصیص اعتبار 110 میلیارد ریالی عملیات اجرایی این امر شروع شد.

وی گفت: عملیات اجرای تحویل پساب به دریاچه در شهرهای ارومیه، شاهین دژ و گلمان ارومیه شروع شده و با اختصاص اعتبار چهار هزار میلیارد ریالی عملیات تحویل پساب در دیگر مناطق استان نبز آغاز می شود.

وی اضافه کرد: از مجموع چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته سه هزار میلیارد ریال آن از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه و یک هزار میلیارد ریال دیگر نیز از محل اعتبارات شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی است.

پساب یا فاضلاب به بازمانده ها و دورریزی های عمدتا مایع محلی، شهری یا صنعتی گفته می شود و شیوه گردآوری و دورریزی آن در هر منطقه، بسته به آگاهی محلی نسبت به محیط زیست فرق می کند.

دریاچه ارومیه در شمال غربی ایران و در منطقه آذربایجان واقع شده و بر طبق آخرین تقسیمات کشوری، بین دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی قرار دارد.

در حال حاضر به دلیل خشکسالی های اخیر بخش هایی از این دریاچه خشک شده و دولت تدبیر و امید با تشکیل ستادی به نام 'ستاد احیای دریاچه ارومیه' برنامه های علمی و کارشناسی شده ای را برای احیای این دریاچه شروع کرده است.