به گزارش پارس،بیت‌الله ستاریان درباره‌ی طرح‌های مطرح شده از سوی دولت و تاثیر آن در روند بازار اظهار کرد: اجرای این طرح‌ها تنها می‌تواند یک حرکت آهسته‌ای ایجاد کند و به میزان اندکی هم امکان افزایش قیمت وجود دارد، اما نمی‌توان انتظار بازگشت رونق به این بازار را داشت.
 
وی با بیان این‌که بخش مسکن وابستگی زیادی به برنامه‌های خروج از رکود دولت دارد، تصریح کرد: اگر این برنامه فقط متکی به وام و افزایش تسهیلات باشد اصلا کافی نیست. این کارشناس اقتصاد مسکن در ادامه درباره‌ی اجرای طرح حساب امانی پیش‌فروش مسکن اظهار کرد: این برنامه باید در چند سال گذشته تهیه و در ایران اجرایی می‌شد چرا که در حال حاضر این طرح در تمام دنیا وجود دارد.
 
ستاریان با اشاره به این‌که براساس این طرح فروشنده و خریدار به طور مستقیم با هم در ارتباط نیستند و واسطه‌ای از طریق موسسات مالی و بانک‌ها وجود دارد، گفت: بدین ترتیب نظارت صحیحی بر مبالغ دریافتی از خریدار و فروشنده به وجود می‌آید و مشخص می‌شود که این مبالغ دریافتی حتما در پروژه‌ها هزینه شود.
 
این کارشناس اقتصاد مسکن درباره‌ی آینده بازار مسکن اظهار کرد: یکی از ارکان اصلی اقتصاد کلان، حوزه مسکن است که درگیری‌های زیادی با شاخصه‌های کلان اقتصادی دارد. وی گفت:در شرایط فعلی که اقتصاد کشور در رکود به سر می‌برد این بخش هم متاثر از اقتصاد کلان در رکود عمیقی فرو رفته به گونه‌ای که واحد‌های زیادی وجود دارند که تخریب در آنها انجام شده و بلاتکلیف مانده‌اند.
 
ستاریان با اشاره به این‌که در زمان فعلی فاصله عرضه و تقاضا بسیار زیاد است و این فاصله روز‌به‌روز در حال افزایش است، گفت: بدین ترتیب نمی‌توان در کوتاه‌مدت انتظار خروج از رکود بازار مسکن را متصور بود.