به گزارش پارس به نقل از مهر

راضیه علیرضایی ظهر یكشنبه در آیین افتتاح خط تولید «ایربک» شرکت ایمن خودرو شرق از سهم ۱۰درصدی استان در خودرو سازی كشور خبر داد و اظهار داشت: اگر بخواهیم این سهم را در افق ۱۴۰۴ حفظ كنیم ظرفیت تولید خودرو در استان باید به ۳میلیون دستگاه برسد كه این رقم به معنی افزایش سه برابری ظرفیت تولید خودرو در استان است.

وی یكی از توانمندی های صنعت خودروسازی استان را مدیریت و تولید قطعات الكترونیك و ایمنی عنوان كرد و افزود:‌ با مساعدت های وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت جواز تأسیس كارخانه تولید لاستیك خودرو نیز صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:‌ فاصله صنعت خودروسازی استان با میانگین كشوری ناشی از عدم سرمایه گذاری های بزرگ دولتی در استان است كه اگر بخواهیم سهم ۱۰درصدی خود را در این صنعت حفظ كنیم به توجه بیشتری از سوی دولت نیاز داریم.

وی با بیان اینكه بیش از ۸۰ پرو‌ژه قطعه سازی در استان تعریف شده كه برای تولید انبوه خودرو مورد نیاز است گفت: امیدواریم این ۸۶ پروژه كه توجیه اقتصادی دارند مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

علیرضایی ادامه داد: خراسان رضوی در مركز یك مجموعه توانمند برای صادرات قرار دارد كه اگر صنعت قطعه سازی خودرو استان مورد توجه قرار گیرد با دیپلماسی فعال با كشورهای همسایه فرصتی برای صادرات این قطعات فراهم خواهد شد.