به گزارش پارس، امیر حسین قناتی در گفت‌و گو با تسنیم، با اشاره به اینکه هنوز دستورالعمل جدید خدمات پس از فروش خودرو به تصویب هیأت دولت نرسیده است، اظهار داشت: قرار بود این دستورالعمل هفته پایانی فرودین ماه سال جاری به نمایندگی‌های فروش خودرو ابلاغ شود اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

به گزارش تسنیم، دستورالعمل جدید خدمات پس از فروش خودرو در قالب قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو تدوین شده و در قالب کارگروه حمایت از تولید، از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی در دولت، ارسال شده است. در قالب این دستورالعمل جدید، بسیاری از مشکلات و معضلات بخش فروش حل و فصل خواهد شد، چراکه این آئین‌نامه با همکاری تمام خودروسازان، واردکنندگان خودرو، انجمن سازندگان قطعات خودرو، انجمن تولیدکنندگان خودرو، انجمن خدمات پس از فروش خودرو، دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تهیه و بالغ بر ۴ هزار نفر ساعت بر روی آن کار شده است.

مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت همچنین در مورد اعتراض نمایندگی‌های رسمی خودرو به دریافت سه درصد ارزش CIF خودرو بابت گارانتی نیز گفت: هنوز تصمیمی برای تجدید نظر در دستور العمل جدید قیمت گذاری خودروهای وارداتی صورت نگرفته است.

وی با اشاره اینکه معترضان می‌توانند مستندات خود را به وزارت صنعت ارسال کنند، گفت: البته به اعتقاد بنده بعید است در این رابطه تجدید نظری اعمال گردد.

در همین ارتباط کوروش مرشد سلوک نایب‌رئیس انجمن واردکنندگان خودرو به تسنیم گفته بود: این ۳ درصد به هیچ عنوان جوابگوی هزینه‌های واردکننده رسمی نیست به نحوی که عدم پیش‌بینی سود مناسب در این دستورالعمل باعث می‌شود تا قیمت ماشین‌هایی که توسط واردکنندگان رسمی به کشور وارد می‌شود نسبت به ماشین‌های وارداتی شرکت‌های غیررسمی گران‌تر شود.

نایب‌رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: این انجمن برای حفظ حقوق نمایندگی های رسمی این موضوع را حتما پیگیری می کند اما متأسفانه با وجود درخواست های متعدد ما از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و وزارت صنعت هنوز برگزاری یک جلسه مشترک مطرح نشده است.