به گزارش پارس، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پرداخت و اظهار داشت: در جلسه امروز آقای نوبخت و معاونان وی حضور داشتند و گزارشی از عملکرد قانون بودجه سال 1393 به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه ارائه دادند

وی ادامه داد: براساس این گزراش سیاست‌گذاری‌هایی که توسط کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه انجام شده، نشانگر عملکرد بسیار مثبت در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بوده و علیرغم کاهش درآمدها، رشد 40 درصدی بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را در مقابل رشد 20 درصدی هزینه‌ها داشته‌ایم که روند خوب و نگاه مثبت اقتصادی را نشان می‌دهد. 

کاتب با اشاره به جزئیات گزارش نوبخت از عملکرد بودجه سال گذشته، خاطرنشان کرد: درآمدهای بودجه 93 حدود 211 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که عملکرد دولت در این زمینه 180 هزار میلیارد تومان بوده است. واگذاری سرمایه‌ای طبق قانون بودجه 79 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که میزان تحقق آن 63 هزار میلیارد بوده که در واقع 79 درصد این درآمدها محقق شده است. 

کاتب ادامه داد: طبق قانون واگذاری مالی باید 30 هزار میلیارد تومان محقق می‌شد که میزان محقق شده در سال گذشته تنها 13 هزار میلیارد تومان یعنی 43 درصد بوده است. براساس قانون 98 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که عین همین رقم محقق شده است. 

نماینده مردم گرمسار در مجلس گفت: میزان منابع عمومی در قانون سال گذشته 175 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که میزان 83 درصد آن محقق شده است. 101 درصد از درآمدهای مالیاتی محقق و 122 درصد حقوق گمرکی محقق شده است. 

وی در پایان گفت: مصارف هزینه‌ای 144 هزار میلیارد پیش‌بینی شده بود که میزان تحقق آن 82 درصد بوده است. میزان تخصیص هزینه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و نقدی 27 هزار میلیارد پیش‌بینی شده بود که میزان تحقق آن 62 درصد بدون فروش اوراق بود که خود اوراق هم 15 هزار میلیارد تومان بوده است.