به گزارش پارس به نقل از ایرنا، جلیل جعفری درباره جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس افزود: در این جلسه دو موضوع بررسی شد که موضوع اول مربوط حل مشکلات بخش خصوصی در حوزه برق بود که از سندیکای برق مهندس ملاکی ، مهندس صبوری و مهندس خوش گفتار از تولید کنندگان بخش خصوی هم دعوت شده بودند.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی با اشاره تولید برق توسط بخش خصوصی، بیان کرد: دولت و وزارت نیرو باید امکانات و تجهیزات لازم را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنند تا این بخش بتواند در زمینه تولید برق فعالیت کنند و برق تولید خود را صادر و یا به صنعت به فروش برساند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی باید بتواند در بازار تحرک و فعالیت داشته باشد و اگر غیر از این باشد، در آینده تولید برق در کشور با اختلال مواجه خواهد شد.

جعفری بنه خلخال گفت: دولت و وزارت نیرو نمی تواند برق تولید کند و نیروگاه بسازد و بخش خصوصی این اقدامات را انجام می دهد و اگر این بخش حمایت نشود و امکانات در اختیار آنها قرار نگیرد و برای فروش برق و صادرات آزاد نباشد، در آن صورت توجیه اقتصادی برای بخش خصوصی از دست می رود و در آینده کشور با مشکل تولید برق مواجه خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به قیمت گازی که وزارت نفت به نیروگاه ها می فروشد، بیان داشت: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد که یک کمیته مشترک از کمیسیون انر‍ژی، وزارت نیرو، وزارت نفت و بخش خصوصی در این زمینه تشکیل شود.

وی اضافه کرد: اگر در بحث قانون مشکل وجود دارد، حل شود یا اینکه اگر احتیاج به رایزنی با وزارت نفت و نیرو باشد، در این خصوص گزارش داده شده تا روند اصلاح شود و بخش خصوصی با رغبت بیشتری در تولید برق در کشور حضور داشته باشد.

نایب دوم کمیسیون انرژی با بیان اینکه در شرایطی که تولید برق با مصرف در شرایط پیک تقریبا برابر است، گفت: باید حتما یک ضریب اطمینانی در این زمینه وجود داشته باشد.

جعفری بنه خلخال با بیان اینکه موضوع دیگری که کمیسیون انر‍ژی بررسی شد، طرح الزام دولت به فعالیت های بیشتر هسته ای در صورت اعمال تحریم های جدید و یا عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات خود است، بیان کرد: کلیات این طرح قبلا به صورت یک فوریت در صحن علنی مجلس تصویب شده بود.

جعفری بنه خلخال با بیان اینکه براساس این طرح دولت به فعالیت بیشتر در زمینه هسته ای ملزم می شود که این طرح مفادی دارد، گفت: از جمله مصوبات طرح این است که همه فعالیت هسته ای که از قبل داشتیم دوباره با شدت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

نایب رییس دوم کمیسیون انرژی گفت: کشورهای 1+5 باید مراقب باشند که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر به وعده های داده شده و متنی که به عنوان بیانیه و توافقنامه مکتوب می شود ، پایبند نباشد، مجلس دولت را به فعالیت های بیشتر هسته ای موظف خواهد کرد.