به گزارش پارس، داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به قبض ۱۵۰۰ تومانی مشترکان اظهار کرد: در کل کشور قبض ماهانه بیش از ۵ میلیون مشترک تلفن ثابت کمتر از ۱۵۰۰ تومان است و مبلغ پرداختی تعدادی از مشترکان در حد آبونمان یعنی در مناطق روستایی ۱۰۰ تومان و در مناطق شهری ۳۰۰ تومان است.
 
وی افزود: این نوع استفاده مشترکان از تلفن ثابت و و جود قبض با مبالغ کم و با وجود اینکه یک خط ۲ تا ۳ هزار تومان هزینه نگه داری برای مخابرات دارد و عملا درآمد مخابرات صفر است که این موضوع یکی از مشکلات مخابرات است.
 
زارعیان در ادامه با اشاره به درآمد صفر مخابرات از نگهداشت خط تلفن با مبلغ قبض کم تصریح کرد: طبق قانون نمی‌توان تلفن این نوع مشترکان را گرفت اما بهتر است یک حداقلی از هزینه‌ بر ایشان در نظر گرفته شود تا در صورت تمایل، آن خط تلفن نگه‌ داشته شود.
 
وی در پایان با اشاره به صف انتظار دریافت تلفن ثابت گفت: شاید یکی از پیشنهادها این باشد که دولت برای این نوع مشترکان کم مصرف عوارض تعیین کند تا هزینه نگهداری خط را به مخابرات بدهند و در صورت تمایل خط تلفن را به مخابرات برگردانند.