به گزارش پارس،فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص استیضاح وزیر صنعت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استیضاح وزیر صنعت همچنان در نوبت قرار دارد؛ چرا که نعمت زاده نتوانست نمایندگان را در بحث واردات، نارضایتی بخشی از کارکنان صنعت و ... قانع کند.
 
وی گفت: استیضاح چند وزیر از جمله نعمت زاده در دستور کار مجلس قرار دارد، ولی باید هیئت رئیسه در خصوص استیضاح وزیر صنعت سرعت عمل بیشتری داشته باشد و فعال تر عمل کند.
 
نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: بعد از مطرح شدن استیضاح وزیر صنعت در مجلس، نعمت زاده چندین جلسه برای توجیه نمایندگان به مجلس آمده است، اما هیچ یک از نمایندگان قانع نشدند و نشانه آن هم این است که هنوز کسی امضای خود را پس نگرفته است.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی بیان داشت: استیضاح وزیر صنعت همچنان مطرح است، ولی باید هیئت رئیسه این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد؛ اگر روند در دستور کار قرار گرفتن استیضاح وزیر صنعت طول بکشد، موضوعاتی مانند برنامه ششم توسعه در دستور کار مجلس قرار می گیرد و در نهایت هم کار این دوره از مجلس به پایان می رسد.
 
آلیا اذعان کرد: گمان هایی زده می شود که شاید علت طولانی شدن استیضاح وزیر صنعت و دیگر وزرا این است که این موضوع در این دوره از مجلس صورت نگیرد و این خواسته برخی از افراد است.
 
وی در ادامه یادآور شد: رأی آوردن یا نیاوردن استیضاح نعمت زاده بستگی به شرایط دارد و اگر نعمت زاده توانستند به سوالات نمایندگان در حد قانع شدن پاسخ بدهند، قطعاً استیضاح او رأی نخواهد آورد؛ نمایندگان در صورتی که مشاهده کنند تغییری در عملکرد وی در حوزه صنعت به وجود آمده است و یا برنامه های او برای اقتصاد مقاومتی کامل شده و همچنین میان صادرات و واردات توازن بر قرار شده است، در آن صورت امضاهای خود ا پس می گیرند.
 
نماینده مردم تهران افزود: در حال حاضر واردات و صادرات ما با مشکلاتی مواجه است، وقتی می گوییم اقتصاد ما باید غیرنفتی باشد، باید برنامه ریزی منسجم و منظمی برای افزایش صادرات و کاهش واردات داشته باشیم و بیشتر انجام این امر بر عهده وزیر صنعت است.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه گفت: اگر نعمت زاده برنامه های خوبی داشته باشد و در این راستا اقداماتی انجام داده باشد، قطعاً می تواند نمایندگان را راضی کند و این موضوع برای مجلس و دولت هم بسیار بهتر است.
 
آلیا همچنین بیان داشت: وزیر صنعت باید بعد از دریافت کارت زردهای خود از مجلس، بایستی یک بازنگری در عملکرد خود داشته باشد که در این صورت بحث استیضاح وزیر صنعت کمرنگ خواهد شد.
 
وی در ادامه اذعان کرد: هرگاه استیضاح پر رنگ و جدی در مجلس مطرح می‌شود، مباحثی به وجود می آید و به صورت غیر رسمی این موضوع بیان می شود که خود دولت تصمیم گرفته است که این وزرا را عوض کند.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی ضمن اشاره به بالا بودن سن برخی از وزرا مانند نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: مطرح شدن بحث ترمیم کابینه توسط دولت در زمان مطرح شدن استیضاح وزرا توسط مجلس پر رنگ تر می شود که همین موضوع بحث استیضاح این وزا را عقب می اندازد.
 
نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: سن بالای برخی از وزیران باعث شده است که حتی اگر خودشان به دنبال حل مشکلات باشند، نتوانند انرژی زیادی صرف این کار بکنند؛ چرا که درگیر شدن در امور اجرایی یک توان و انرژی ویژه‌ای می طلبد.
 
آلیا اظهار داشت: بارها گفته شده است که دولت در صدد جایگزین پیدا کردن برای وزرای مسن خود است که علی رغم علاقه خود به حضور در بدنه دولت، توانایی کافی برای اداره یک وزارتخانه را ندارند؛ اما رضایتمندی مردم از این وزارتخانه ها و عملکرد آنها بسیار پایین آمده است.
 
وی در ادامه افزود: در خصوص اقای نعمت زاده هم زمانی که اواخر سال 93 استیضاح وی مطرح شد، از طرف برخی از نمایندگانی که به طور غیر رسمی با دولت در ارتباط بودند این مسأله را مطرح کردند که دولت جایگزین نعمت زاده را هم مشخص کرده است، اما دیدیم که این موضع از سوی دولت عملی نشد.
 
نماینده مردم تهران در پایان گفت: در حال حاضر جمع بندی نظر مجلس نسبت به آقای نعمت زاده مثبت نیست و منتظر هستیم تا هیئت رئیسه این استیضاح را در دستور کار خود قرار دهد؛ اگر اتفاق خاصی در وزارت صنعت بیفتد شاید نظر مجلس راجع به وزیر صنعت عوض شود.