نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار و سیمرغ تصریح کرد: درآمد مازندران در سال جاری یکهزار و 200 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

به گزارش پارس به نقل از خبرانلاین منطقه مازندران کمال علیپور خنکدار امروز 22 فروردین ماه 94 در اولین نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان و شورای اسلامی مازندران گفت: مادر شهید کشور همه هم و غمش درباره مشکلات استان، ولایت پذیری و  مسائل شهرستان بود.

وی افزود: شوراها برآمده از انتخابات مردم هستند و اگر همدلی در بین شوارها و آحاد مردم نباشد اتفاق مبارکی نخواهد افتاد.

 نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار و سیمرغ  تصریح کرد: درآمد مازندران در سال جاری یکهزار و 200 میلیارد تومان پیش بینی شده است و  امسال تمام هم غم نمایندگان این بوده تا شاخص‌های هزینه‌ای و ساختاری استان را اصلاح کنیم.

وی مجموع اعتبارات در بحت تملک دارایی و پروژه های ملی را  یکهزار و 700 میلیارد تومان دانست و افزود: باید کاری کنیم که این میزان اعتبار افزایش یابد.

علیپور با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خصوصی جدای اعتبارات استان است، عنوان کرد: قرار دادهایی که با خاتم ‌الاوصیا و برخی پیمانکاران چینی منعقد می شود در قالب این اعتبار نیست.

وی افزود: مهم این است که پروژه‌های استان را با اصلاح ضریب شاخصه‌ها پیش ببریم.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار و سیمرغ  با اشاره به اینکه شوراها برآمده از قانون هستند و نباید حرف غیر قانونی بزنیم، گفت: همه کار اجرایی به عهده دولت است و نمایندگان و شوراها فقط ناظر هستند.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای استان باید در مدیرت محلی و شهری خود ناظر باشند، افزود: همیشه باید روح نظارت شوراها حاکمیت داشته باشد نه رای آنها.

علیپور خنکدار با بیان اینکه ما نباید اعتباری برای نمایندگان اختصاص دهیم، اظهار کرد: شورای استان و نمایندگان مجلس حق ندارند پولی در اختیارشان باشد.  

وی ادامه داد: نمایندگان شورای شهر  باید تلاش کنند تا شاخص‌ها را تصحیح کرده تا مسئولان اجرایی بر حسب شاخص‌های تعیین شده اعتبار اختصاص دهند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار و سیمرغ گفت: اصلاح ضریب شاخصه‌ها مهمترین اقدامی است که باید برای پیشبرد مسائل استان انجام شود.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی ما اصوالگرا و برآمده از رای مردم است افزود: اگر بخواهیم سرباز ولایت باشیم باید عملیاتی عمل کنیم.

علیپور با بیان اینکه باز گذاشتن دست دولت در بودجه سال 94 نوعی همدلی نمایندگان مجلس با دولت است، بیان کرد: ما در بودجه امسال را در دو بخش بستیم تا  دست دولت در ادامه تحریم‌ها باز باشد.

وی با اشاره به حواله 2 میلیون تن قیر در سال جاری در استان، افزود: 20 درصد این قیر برای روستا‌ها در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار و سیمرغ  عنوان کرد: در سال جاری بودجه عمرانی کشور 52 هزار میلیارد تومان کشور است.

وی در پایان از عدم حضور  هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور انتقاد کرد.