به گزارش پارس به نقل از  فارس، علی ربیعی در خصوص تسهیلات مسکن اجتماعی گفت: جزئیات بزودی اعلام می‌شود، در عین حال این تسهیلات در قالب بسته‌های حمایتی به دهک‌های پایین جامعه ارائه خواهد شد.


وی افزود:‌ این تسهیلات با معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت راه و شهرسازی به دهک‌های هدف جامعه پرداخت می‌شود. علاوه بر این برای بخشی از جامعه هدف از ظرفیت‌های تعاونی‌های تخصصی مسکن بهره‌مند خواهیم شد.

وزیر تعاون همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر این که وزارت تعاون چه اقداماتی برای واگذاری امور به مردم از طریق بخش تعاون انجام داده است، گفت: در این خصوص برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم که به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه واگذاری امور به مردم قطعاً از طریق بخش تعاونی اقتصاد موفق خواهد بود، گفت: از برنامه‌ریزی تا اجرای این طرح مهم از بخش تعاون استفاده خواهد شد.

ربیعی همچنین از واگذاری بخش زیادی از امور مربوط به توسعه بخش تعاونی به اتاق تعاون ایران خبر داد.

ربیعی پیش از این درباره اولویت‌های وزارتخانه در سال 94 گفته بود: در سال 94 دو طرح بزرگ را دنبال خواهیم کرد که رونمایی از طرح مسکن اجتماعی از جمله آنها است.

وی در  خصوص اجرای  برنامه های راهبردی  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه تعاون نیز تأکید کرده بود: به منظور  توسعه کشور از طریق بخش تعاون مستلزم نگاهی نو به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بخش تعاونی و اتخاذ روش‌های نوگرایانه برای استفاده از این شبکه عظیم اقتصادی-اجتماعی کشور در مسیر ساماندهی بسیاری از معضلات کشور به‌خصوص در حوزه ایجاد اشتغال و سیاست‌گذاری‌های اجتماعی هستیم؛ بر همین اساس دستیابی به این اهداف از طریق هفت راهبرد اساسی که در غالب طرح تحول بخش تعاونی تدوین می‌شود.