به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دکتر محمد حسین میردهقان با تکذیب افزایش تعرفه ها افزود: هرگونه افزایش تعرفه منوط به مصوبه هیئت وزیران است و هیچ فرد یا سازمانی مجاز به افزایش تعرفه ها نیست و این اقدام نوعی تخلف است و از نظر قانونی تنها وزارت بهداشت باید مصوبه هیئت وزیران را ابلاغ کند تا این افزایش صورت گیرد.

مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: در بخش دولتی و خصوصی هیچ افزایش تعرفه ای نداشته ایم و اگر هم اتفاق افتاده باشد بر خلاف مقررات است و هیچ مرکز درمانی حق چنین کاری را ندارد چون هیئت وزیران هنوز آن را تصویب و ابلاغ نکرده است.

دکتر محمد حسین میردهقان همچنین زمان تصویب و ابلاغ افزایش تعرفه پزشکی را تا پایان فروردین تخمین زد و افزود: افزایش تعرفه ها برای پرونده های بیمه ها و مطالبات آن ها از اول فروردین محاسبه می شود.

پیش از این معاون درمان وزارت بهداشت گفته بود که پیشنهاد افزایش حدود ۱۵‌‌درصدی تعرفه‌های پزشکی برای سال ۹۴ اواخر سال گذشته از شورای عالی بیمه به هیئت دولت ارسال شد اما هنوز این تعرفه‌ها در دولت بررسی و تصویب نشده است.

محمد آقاجانی تاکید کرده است درباره تعرفه‌های پزشکی سال ‌۹۴ مصوبه‌ای در دولت نداریم و قرار است در جلسه هیئت دولت پیشنهاد افزایش تعرفه‌های پزشکی که در حدود تورم پیشنهاد شده است بررسی و تصویب شود.