به گزارش پارس، اسماعیل جلیلی در گفتگو با مهر در خصوص ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه گفت: در بخش حذف یارانه پردرآمدها به دلیل اینکه مصداق پردرآمدها در موضوع مشخص نشده بود، شورای نگهبان ایراد گرفته است.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: احتمالا کمیسیون تلفیق بند لایحه بودجه در مورد حذف یارانه پردرآمدها را حذف خواهد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق افزود: بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها دولت باید با ارزیابی درآمد خانوارها یارانه نقدی به آنها بپردازد و کمیسیون تلفیق نیز با استناد به همان قانون می تواند یارانه اقشار پردرآمد را حذف کند و دیگر نیازی به وجود این بند در لایحه بودجه وجود ندارد.

به گزارش مهر، در بررسی لایحه بودجه نمایندگان با تصویب بندی موافقت کردند که بر اساس آن اعتبارات مربوط به پرداخت نقدی یارانه ها از ۴۲ هزار میلیارد تومان به ۳۹ هزار میلیارد تومان کاهش می یافت.

کاهش ۳ هزار میلیاردی اعتبارات مربوط به پرداخت هدفمندی یارانه ها از طریق حذف یارانه اقشار پردرآمد تامین می‌شد که شورای نگهبان به دلیل اینکه مصادیق پردرآمدها مشخص نبود، با این بند مخالفت کرد.

پیش از این کمیسیون تلفیق قصد داشت یارانه نقدی خانوارهایی که بیش از ۲.۵ میلیون در ماه درآمد دارند، حذف کند که مجددا گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه تغییر کرد و مقرر شد لایحه دولت در این بند مورد استناد قرار گیرد و دست دولت در خصوص پرداخت یا عدم پرداخت باز باشد.