به گزارش پارس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به مصوبات جلسه امروز هیات وزیران اظهار کرد: در جلسه امروز یک بخش به تصویب تعدادی از پیشنهادات گذشت و در بخش دیگری گزارشی از وضعیت عمران و توسعه در استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.
 
وی افزود: در بخش مصوبات برای آبرسانی و مقابله با خشکسالی و تکمیل سدها در مناطق مختلف کشور، همچنین طرح آبرسانی به شهرستان میانه و اتمام طرح سد «پیغامچای» برای تکمیل ساماندهی رودخانه زاینده رود، تامین آب شرب کرمان و تامین آب زراعی آن، حفر آبریز شهرستان نکاح با توجه به بروز سیلی که در سال های اخیر در آن به وجود آمد اعتبارات و تسهیلاتی نیز برای شهرستان دشتستان در نظر گرفته شد که مجموعا ۱۷۳ میلیارد تومان با تصویب هیات دولت برای این امور با موافقتنامه ای که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبادله می شود بین استان های مورد نظر توزیع خواهد شد.
 
سخنگوی دولت در ادامه از تقویت صندوق بیمه کشاورزی با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: برای ۵ استان مرزی کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و خوزستان نیز بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان جهت ساماندهی روستاهای مرزی در جلسه هیات دولت اختصاص پیدا کرد.
 
وی با بیان اینکه در این جلسه استان سیستان و بلوچستان از چگونگی عمران و توسعه این استان گزارشی ارائه کرد افزود: در خصوص ۴۶ هزار هکتار زمین زراعی که باید با آبرسانی قابل بهره برداری شود و با سفر رئیس جمهور آغاز شده بود استاندار سیستان گزارشی ارائه داد.
 
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور در آغازین روزهای سال ۹۳ تاکید کرد: در آن سفر بالغ بر ۲۹۳ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام ۱۸ پروژه در نظر گرفته شد که ۱۵ پروژه از آن تاریخ تاکنون به بهره برداری رسید و ۳ پروژه بیمارستان ۴۸ تختخوابی زهک، بیمارستان دوست محمد هیرمند و بیمارستان ۳۰ تختخوابی راسک سرباز از پروژه هایی بود که از این مجموعه ۱۸ پروژه برای روزهای آتی قابل بهره برداری است.
 
نوبخت ادامه داد: عمده مشکلات این بیمارستان ها تامین نیروی انسانی است چون احداث و تجهیز یک بخش است و تامین نیروی انسانی بخش دیگری است که با توجه به اتمام ساخت این بیمارستان ها و همچنین با توجه به جلسه ای که وزیر بهداشت با سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام داد توافق شد که نه تنها بیمارستان ها بلکه همه بیمارستان هایی که طی سال های گذشته افتتاح شده بود اما بعد از افتتاح به دلیل تجهیز و تامین نیروی انسانی به بهره برداری نرسیده بود به اتمام برسد و قابل بهره برداری شود.
 
وی تاکید کرد: ما با وزیر بهداشت توافق کردیم به رغم همه مشکلاتی که امروز کشور به جهت کاهش درآمدهای ناشی از نفت دارد تخصیص بهینه درآمدهای خود را داشته باشیم و اجازه ندهیم مردم چشمشان به ساختمان های بیمارستان ها معطل نماند.
 
سخنگوی دولت همچنین با اشاره به بودجه سال ۹۴ که روز گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اظهار کرد: ما همه کسانی که مراحل استخدامی خود را انجام داده بودند و بالغ بر ۲۰ هزار نفر می شدند را تامین اعتبار کردیم و استانداری ها می توانند نسبت به استخدام آنها اقدام کنند.
 
نوبخت خاطرنشان کرد: اعتبار ۱۰ هزار نفر از کسانی که در طرح مربوط به ناظرین کشاورزی فعال بودند تامین شد و استان ها می توانند به استخدام این افراد نیز اقدام کنند.
 
وی همچنین با بیان اینکه ۶ هزار نفر برای مربیگری در موسسات و واحدهای فنی و حرفه ای با توجه به تامین اعتبار می توانند استخدام شوند گفت: این امر در بودجه ۹۴ دیده شده بود که از امروز می توان قابل بهره برداری شود.
 
نوبخت با اشاره به تامین حقوق کارمندان در ایام شب عید تصریح کرد: تلاش ما این است که حقوق اسفندماه را به وقت بپردازیم و در کنار آن به موقع ۳۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت نقدی یارانه ها را نیز با وجود فشاری که به دولت می آید انجام می دهیم چراکه ناگزیریم این امر را طبق تعهدی که به مردم دادیم به انجام برسانیم.
 
سخنگوی دولت با اشاره به تامین معوقات فرهنگیان که از سوی دولت وعده داده شده بود اظهار کرد: ۳۲۶ میلیارد تومان مبلغ این معوقات بود ظرف ماه گذشته پرداخت شد و همچنین لایه بندی رتبه فرهنگیان که تحولی در این قشر و نظام پرداختی های آنها ایجاد خواهد کرد توسط آقای فانی پیگیری شد و با موافقت سازمان برنامه و بودجه هفته آینده به مجلس خواهد رسید.
 
وی افزود: ما منتظر اتمام بررسی لایحه بودجه بودیم که در اولین جلسه بعد از بودجه که هفته آینده است امیدواریم این لایحه رتبه بندی به مجلس تقدیم شود در غیر این صورت به صورت عادی به مجلس تقدیم خواهد شد.