به گزارش پارس به نقل از فارس، بر اساس اطلاعات مندرج در سایت کدال، پایگاه رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران بانک تجارت به عنوان یک شرکت سهامی عام بورسی در ارائه صورت‌های مالی برای دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۳ اعلام کرد، اعضای هیأت مدیره بانک تجارت شامل ۳ نفر به نمایندگی از ۳ گروه عمده سهامدار است.

بر این اساس شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان کردستان به نمایندگی سید مجتبی فهیم هاشمی به عنوان رئیس هیأت مدیره، شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از محمد ابراهیم مقدم نودهی به عنوان مدیرعامل و عضو هیأت مدیره و دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از سهامداران اصلی با نمایندگی از علیرضا اکبری ماسوله به عنوان نایب رئیس هیأت مدیره اعلام شده‌اند.

بر اساس این گزارش سود تسهیلات اعطایی این بانک از مرز ۳۳ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال فراتر رفته است. این رقم در سال گذشته در مجموع ۵۱ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال بوده است.

همچنین اندوخته قانونی این بانک نزد بانک مرکزی ۸۱۴ میلیارد ریال ذکر شده است، میزان پرداخت مالیات در ۹ ماه سال جاری ۵۳۶ میلیارد ریال اعلام شده که کل مالیات پرداخت شده این بانک در سال گذشته ۱۹۵۳ میلیارد ریال ذکر شده است.

بانک تجارت به عنوان یک شرکت سهامی عام به موجب مصوبه ۲۵ مهر ۵۸ مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام بانک‌های ایران و انگلیس، اعتبارات ایران، ایران و خاورمیانه، تجارتی ایران و هلند، بازرگانی ایران، ایرانشهر، صنایع ایران، بانک شهریار، ایرانیان، کار، بین‌المللی ایران و ژاپن و بانک روس و ایران در تاریخ ۲۷ آذر ۵۸ تشکیل شده است.

سهام این بانک در ۹ اردیبهشت ۸۸ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده و از ۲۸ اردیبهشت همان سال در فهرست شرکت‌های بورسی قرار گرفته است. تعداد شعب بانک تجارت در پایان آذر ۹۳ در استان تهران ۳۵۳ شعبه در حالی که سال قبل ۳۵۷ شعبه بوده. شعب سایر استان‌ها در مدت یاد شده ۱۴۴۵ شعبه که در سال قبل ۱۴۵۵ شعبه بوده، شعب مناطق آزاد ۱۴ شعبه و شعب خارج از کشور ۲ شعبه و در مجموع ۱۸۱۴ شعبه دارد.

تعداد کارکنان این بانک ۱۹ هزار و ۱۹۲ نفر است که در دفتر مرکزی ۲۶۲۸ نفر و در شعب استان تهران ۳۳۹۴ نفر فعالیت می‌کنند.

سرمایه‌گذاری بلندمدت به بهای تمام شده پس از کسر کاهش ارزش انباشته هر یک از سرمایه‌گذاری‌ها ارزشیابی شده است.

زمین و ساختمان و سرقفلی واحدهای تجاری بانک تجارت در پایان سال ۸۳ در اجرای ماده ۶۲ قانون برنامه سوم به قیمت تجدید ارزیابی به مبلغ ۱۰ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال در حساب‌ها ثبت شده است.

همچنین با توجه به مصوبه جلسه شورای پول و اعتبار استهلاک دارایی‌های ثابت به شرح زیر محاسبه می‌شود:

نرخ استهلاک ساختمان و تأسیسات ۷ درصد و به روش نزولی
نرخ استهلاک وسایل نقلیه ۲۵ درصد به روش استهلاک نزولی
نرخ اثاثه و سخت‌افزار سیستم‌های رایانه ۱۰ ساله و به روش مستقیم

نرخ سخت‌افزار رایانه‌ای ۳ ساله و به روش استهلاک مستقیم و استهلاک ساختمان‌های تجدیدارزیابی شده بانک در پایان سال ۸۳ طبق تبصره ۱۰ آئین‌نامه استهلاک موضوع ماده ۱۵۱ قانون مالیات‌های مستقیم به نرخ ۳.۵ درصد و به روش نزولی محاسبه می‌شود.

همچنین در بخش ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول آمده است ذخیره عمومی معادل ۱.۵ درصد مانده کل تسهیلات در پایان هر سال به استثنای ماده تسهیلاتی که به جهت آن ذخیره اختصاصی منظور شده محاسبه می‌شود.

تسهیلات طبقه سررسید گذشته با ضریب ۱۰ درصد، تسهیلات طبقه مطالبات معوق با ضریب ۲۰ درصد، تسهیلات طبقه مشکوک‌الوصول با توجه به نتیجه بررسی توان پرداخت مشتری ۵۰ تا ۱۰۰ درصد و تسهیلات طبقه مشکوک‌الوصول ۵ سال یا بیشتر از سررسید آن سپری شده با ضریب ۱۰۰ درصد در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، میزان مطالبات بانک تجارت از دولت برای ۳۰ آذر ۹۳ ۱۱۲ هزارو ۵۹۶ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال و برای کل سال ۹۲ این رقم ۸۴ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال اعلام شده است.