به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ابراهیم کارخانه ای در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه بودجه سال آینده اتکا قابل توجهی به درآمدهای مالیاتی دارد نباید برای وصول این درآمدها به مردم و اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه فشار وارد شود.

وی با اشاره به اینکه مالیات‎گریزان دانه‎درشت باید مورد هدف برای وصول درآمدهای مالیاتی باشند، افزود: در حال حاضر ۳۶۰ پرونده بدهی مالیاتی در کشور به ارزش ۸۵ هزار میلیارد تومان تشکیل شده است.

کارخانه ای با بیان اینکه برخی بدهکاران مالیاتی قانون را دور می‏زنند، گفت: یکی از افراد بدهکار مالیاتی برای فرار از پرداخت مالیات ۲۰۰ میلیارد تومانی خود شرکتی را با نام یک زوج پیر ساکن در یکی از روستاهای دورافتاده کشور ثبت کرده و خیال خود را از پرداخت مالیات آسوده کرده است.

وی با اعلام اینکه براساس فرموده مقام معظم رهبری فرار مالیاتی جرم محسوی می‎شود، بیان کرد: سازمان امور مالیاتی باید این سخن از رهبر معظم انقلاب را سرلوح کار خود قرار داده و در راستای آن حرکت کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تاکید کرد: درآمد نفتی در بودجه سال آینده ۷۰ هزار میلیارد تومان پیش‎بینی شده که در صورت وصول مالیات از آن ۳۶۰ پرونده نیاز به بودجه نفت کاهش می‏‌یابد.

وی بودجه عمومی دولت برای سال آینده ۲۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشی از این بودجه در نیمه نخست سال و با قیمت نفت فعلی و بخش دیگری از بودجه عمومی دولت نیز نیمه دوم سال آینده در صورت افزایش درآمد نفت تامین می‎شود.

کارخانه ای تصریح کرد: به دنبال این هستیم که مصوبه‎ای در مجلس داشته باشیم تا استان‎هایی که ارزش‎افزده بخش صنعت آنها از میانگین کشوری کمتر است استان‎های توسعه نیافته صنعتی تلقی شده و از اعتبارات ترجیحی همچون معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه ارزش‎افزوده بخش صنعت استان همدان نسبت به میانگین کشوری پایین‎تر است، افزود: اما استان همدان را به عنوان استان برخودار صنعتی می‎دانند ولی در صورت تصویب این مسئله همدان نیز از این اعتبارات ترجیحی برخوردار می‎شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه مسئله تامین آب یکی از مهمترین مسائل برای نمایندگان است، گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته اعتبارات لازم برای انتقال آب از رودخانه دره مرادبیگ به همدان از سوی مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور در سال آینده تامین می‏شود تا بتوان بخشی از نیاز استان به آب شرب را از این طریق تامین کرد.

کارخانه ای اظهار داشت: مقام معظم رهبری از حکم حکومتی خود استفاده کرده و دستور دادند تا ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای جلوگیری از خروج آب از مرزهای کشور تخصیص یابد که اقدام بسیار مناسبی برای حفظ منابع آبی محسوب می‏‌شود.