به گزارش پارس ، علیرضا صادقی مدیر ارزیابی بانکداری شرکتی بانک اقتصاد نوین در گفتگو با پایگاه خبری ائتلاف فراگیر ایرانی آباد،در خصوص تاثیر لغو تحریم‌های خارجی مانند کشتیرانی بر مبادلات تجاری ایران اظهار کرد: بانک، بیمه و حمل و نقل سه پایه اصلی تحریم‌ها به شمار می‌روند که هرسه به هم وابسته اند و هر یک از تحریم‌ها که تداوم داشته باشد، روی یکدیگر اثر خواهد گذاشت.

وی افزود: لغو تحریم کشتیرانی با وجود تداوم تحریم بیمه‌ها فایده ای ندارد، زیرا هیچ بندری بدون پوشش بیمه ای به کشتی‌ها اجازه ورود نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: غربی‌ها میدانند لغو تحریم کشتیرانی بدون لغو پوشش بیمه ای برای اقتصاد فایده ای ندارد، بنابراین اعلام کردند تحریم کشتیرانی لغو شده است.

مدیر ارزیابی بانکداری شرکتی بانک اقتصاد نوین به ساز و کار تحریم‌های اعمال شده توسط غربی‌ها خاطرنشان کرد: آن‌ها تحریم‌ها را هوشمندانه اعمال کردند، زیرا به سراغ سه پایه مهم بیمه، بانک و حمل و نقل رفتند.

صادقی به چگونگی برداشتن درست تحریم‌های سطح به سطح اشاره و تصریح کرد: اگر قرار باشد تحریم‌ها را سطح به سطح بردارند، به طور مثال تا سطح ۱۰ میلیون دلار، باید هم تحریم‌های بانکی، هم بیمه ای و هم حمل و نقل تا این سطح به طور هم زمان بردارند.
وی در پایان بیان کرد: برداشتن تحریم بانک هایی از قبیل بانک تجارت مهم نیست، و دولت باید مشکل تحریم بانک مرکزی را حل کند در غیر اینصورت امکان تجارت آزاد برای ما وجود ندارد.