به گزارش پارس به نقل از مهر، قیمت انواع میوه به استثنای موز، طی هفته‌جاری بدون تغییر بود، ضمن اینکه بهای سبزی و برخی از صیفی‌جات نیز کاهش یافت.

در همین زمینه، علی امامی، معاون اتحادیه بارفروشان به مهر گفت: بهای هرکیلوگرم موز ۲۵۰ تومان افزایش یافته و از ۳۲۵۰ تومان به ۳۵۰۰ تومان در میدان بارفروشان رسیده است.

وی افزود: قیمت هرکیلوگرم سبزی قورمه، پلو، کوکو و آش نیز ۳۰۰ تومان کاهش یافته و ازهزار تومان به ۶۵۰ تا ۷۵۰ تومان رسیده است.

امامی با اشاره به کاهش حدود هزار تومانی قیمت هرکیلوگرم لوبیا سبز نیز گفت: قیمت این محصول از ۲۵۰۰ تومان به ۱۶۰۰ تومان رسیده ضمن اینکه بهای هرکیلوگرم بادمجان از ۹۰۰ تومان به ۵۰۰ کاهش یافته است.

امامی قیمت سبزی خوردن را بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته و ۱۰۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: قیمت میوه نیز تغییری نکرده و در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم پرتقال تامسون شمال ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان، لیموشیرین ۴۵۰۰ تومان، نارنگی بندری درجه یک ۷۰۰۰ تومان، درجه دو ۴۰۰۰ تومان، نارنگی شیرازی تخم ژاپنی ۳۵۰۰ تومان، سیب درختی قرمز و زرد لبنانی درجه یک ۲۵۰۰ تومان و درجه دو ۱۷۰۰ تومان است.

وی با اشاره به کاهش جزیی قیمت خیار و گوجه فرنگی اضافه کرد: هرکیلوگرم خیار بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان و گوجه فرنگی بین ۷۵۰ تا ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.

به گفته امامی قیمت هویج ۵۵۰ تومان، پیاز زرد جیرفت ۸۰۰ تومان، پیاز صدفی جیرفت ۱۱۰۰ تومان، سیب زمینی ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان، کاهو ۵۰۰ تومان و کرفس ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان است.

قیمت مرغ و ماهی طی هفته جاری

براساس این گزارش قیمت انواع ماهی نسبت به ابتدای هفته جاری بدون تغییر بوده است و به گفته مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی استان تهران، تنها قیمت ماهی شیرجنوب نسبت به ۱۰ روز قبل، بین ۲ تا ۳ درصد( ۵۰۰ تومان) کاهش یافته و به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

ضمن اینکه به گفته همایون دارابی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور؛  میانگین کشوری قیمت مرغ در مراکز خرده‌فروشی ۷۱۰۰ تومان، در مراکز عمده‌فروشی ۶۷۰۰ تا ۶۸۰۰ تومان و  میانگین کشوری قیمت مرغ زنده بین ۴۷۰۰ تا ۴۸۰۰ تومان است.

دارابی افزود: میانگین کشوری قیمت مرغ زنده روز شنبه هفته جاری ۴ هزار و ۷۲۰ تومان، مرغ در مراکز خرده‌فروشی ۷ هزار و ۸۹ تومان و مرغ در مراکز عمده‌فروشی ۶ هزار و ۷۱۵ تومان بوده است.