به گزارش پارس؛ دکتر علیرضا‌زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: شاید بخشی از اختلاف سلیقه‌ها ناشی از تفاوت نرخ‌گذاری ویزیت در تمام دنیا باشد. نگاه ما به ویزیت از نظر متدولوژی کمی قدیمی است ولی در کشورهای توسعه یافته ۹ ویزیت متفاوت وجود دارد از ویزیت ساده گرفته تا ویزیت پیچیده و مشاوره.

وی گفت: بحث دوم این است که اگر بیماری‌ برای بار دوم به یک پزشک مراجعه می کند و بخشی از آزمایشات و مسائلی که پزشک در ویزیت اول تقاضا کرده را ارائه می‌دهد که براساس آن و تصمیم‌گیری پزشک، روش درمانی تعیین می‌گردد، ویزیت مجدد باید پرداخته شود که منظور از ویزیت دوم این است.

وی ادامه داد: خوشبختانه بازنگری در خصوص ویزیت اول و دوم در کتاب جدید ارزشگذاری نسبی خدمات وجود دارد و ممکن است به تمام اختلافات پایان دهد و رضایت بیمار و جامعه پزشکی جلب شود. ولی معمولا وقتی برای بار دوم به پزشک مراجعه می‌شود، اگر منجر به ارائه راه درمان یا مشورت و مشاوره پزشک با بیمار باشد، دریافت ویزیت منطقی است. البته کمک بیمه‌ها بسیار مهم است و اگر بیمه‌ها به گونه‌ای پوشش دهند که رابطه مالی بین پزشک و بیمار از بین برود، این مشکلات هم از بین می رود.