به گزارش پارس به نقل از تسنیم: اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان خوزستان گفت: انسجام موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران باعث حرکت رو به جلوی تمامی بخشهای کشور شده است به طوری که هیچ یک از تحریمها نتوانست ایران را وادار به عقب نشینی از مواضع اصولی خود کند.


وی افزود: مدیریت علمی در مقابله با مشکلات اقتصادی، باعث رشد و گذر از تحریمها و تورم شده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به طرح جامع خروج از رکود دولت، تصریح کرد: دولت برای خروج از رکود طرح جامع خروج از رکود را با مشورت صاحب نظران تهیه کرد که این برنامه‌ها موجب شد در شش ماهه اول سال رشد اقتصادی به 4 درصد برسد.

وی با بیان اینکه دولت، کشور را 10 پله بالا آورده است، افزود: اکنون بخش خصوصی باید وارد فعالیت اقتصادی شود و باید موانع ورود بخش خصوصی به فعالیتهای اقتصادی را رفع کنیم.

جهانگیری ادامه داد: همه مشکلات ما مربوط به کمبود منابع نیست بلکه بیشتر مشکلات ما مدیریتی  است و لازم است مدیران برای فعال شدن بخش خصوصی راهکارهای مناسب ارائه دهند.

معاون اول رییس جمهور همچنین گفت: در بودجه 94 سهم کمی برای درآمد نفتی درنظر گرفته شده البته ما باید هزینه‌های دولت را هم کاهش دهیم.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش کلیدی استان خوزستان در توسعه کشور، گفت: ما تصویب کرده‌ایم در منابع نفتی کارون 15 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شود که اگر این طرح اجرا شود بزرگترین طرح نفتی تاریخ کشور خواهد بود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به روند اجرای طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی در خوزستان، افزود: در حال حاضرشش هزار نفر با اجرای این طرح مشغول به کار شدند و پیش بینی می‌شود این طرح 300 هزار شغل ایجاد کند.

وی اظهار کرد: امروز من در خوزستان یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های آبیاری را دیدم، اتفاق مهمی در خوزستان در حال روی دادن است، البته محدودیت‌هایی در زمینه آب وجود دارد که ان‌شاالله این محدودیت رفع می‌شود.

جهانگیری همچنین در بازدید از  اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شهرستان هویزه افزود : آنچه که در طرح احیای دشت های خوزستان  انجام شده بی سابقه و دستاوردهای مهمی در بخش احیای زمین‌های کشاورزی استان خوزستان به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بخش کشاورزی ما این است که به دلیل پراکنده بودن زمین‌های کشاورزی بهره‌وری کم است، اظهار داشت: در این طرح زمین‌های کشاورزی گسترده‌ای وجود دارد و من امیدوارم با همین سرعت بتوانیم این طرح را پیش ببریم و  بتواند رضایت مردم استان خوزستان را تأمین کند.

جهانگیری گفت: این طرح نباید تبعات منفی برای استان داشته باشد و نباید دغدغه تأمین آب در این طرح وجود داشته باشد و تأمین آب این طرح نباید موجب کمبود آب دیگر مناطق شود.