پايگاه خبري تحليلي «پارس»- معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد که در یکی از طرح‌های شرکت پشتیبانی امور دام، قرار است 20 هزار تن گوشت مرغ به اعضای کمیته امداد و بهزیستی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، اتکا، شهروند، امکان و ... به صورت رایگان توزیع شود.

پس از روی کار آمدن دولت یازدهم با وجود انتقاداتی که پیش از آن نسبت به برخی طرح‌های دولت سابق از جمله پرداخت عیدانه به مردم مطرح می‌شد، این دولت هم طرح‌های مشابهی را اجرا کرد.

اولین طرح از این جنس دولت یازدهم، طرح توزیع سبد کالا بود که در زمستان سال گذشته انجام شد. در آن طرح طبق اعلام مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مصرف کارکنان دولت بیش از 15 میلیون نفر سبد کالا دریافت کردند. اما همزمان با اجرای این طرح، تصاویری از صف‌هایی منتشر شد که مردم برای دریافت سبدهای کالایی تشکیل داده بودند. به تدریج انتقادها شدت گرفت و کار تا جایی پیش رفت که رئیس جمهور بابت اجرای این طرح از مردم عذرخواهی کرد.

حسن روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی 16 بهمن‌ماه سال گذشته خود صراحتا عنوان کرده بود: «اگر مردم در زمینه سبد کالا به زحمتی افتادند، من به عنوان رئیس‌جمهور از آنها عذرخواهی می‌کنم.»

پس از آن هر چند دولت وعده داده بود که دومین سبد کالایی را هم تا پایان سال 92 توزیع می‌کند اما این وعده عملی نشد.

اما در سال جاری سیاست دولت کمی تغییر کرد و به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار شد که دولت سبد حمایت غذایی بین تنها هفت میلون نفر نیازمند توزیع کند. این طرح هم اجرا شد و این بار کمتر کارشناسی نسبت به این مساله انتقادی را مطرح کرد.

حال در فاز جدید به نظر می‌رسد دولت سیاست تکمیلی دیگری را در پیش گرفته و آن توزیع مرغ رایگان است.

در این مورد معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده است: یکی از طرح‌های شرکت پشتیبانی امور دام توزیع رایگان 20 هزار تن گوشت مرغ به اعضای کمیته امداد و بهزیستی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، اتکا، شهروند، امکان و... است که تاکنون بیش از 11 هزار و 300 تن آن توزیع شده است.

عباس پشم‌فروش همچنین به ایسنا گفته است: در سال جاری حدود 140 هزار تن گوشت مرغ از تولیدکنندگان داخلی خریداری شده و تاکنون حتی یک کیلوگرم واردات هم نداشته‌ایم.