به گزارش پارس؛ حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در مورد رفع معوقات بانکی و ساز و کارهای بازدارنده مجلس در این رابطه اظهار داشت: بی‌شک موادی از لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور می‌تواند در رفع معوقات بانکی اقدامی موثر باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با اجرای دقیق لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور می‌توان تا حدی امیدوار به رفع معوقات بانکی بود و حتی با ارائه شیوه‌های جدید از معوقات بانکی، در آینده جلوگیری کرد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ با بیان اینکه در لایحه رفع موانع تولید هم به اقدامات تشویقی و هم به اقدامات تنبیهی توجه شده است، ادامه داد: این لایحه از طرفی دولت را ملزم به تعیین تکلیف بدهی خود به بانک‌ها کرده و هم بانک‌ها را ملزم به آزادکردن وثیقه‌های تولیدکنندگان می‌کند که این امر خود می‌تواند در بالارفتن توان مالی تولیدکنندگان و اقدام به پرداخت بدهی و معوقاتشان موثر باشد.

فولادگر تصریح کرد: در موادی از رفع موانع تولید به بانک‌ها این اجازه داده شده تا در صورت همه موارد حمایتی از تولیدکننده و عدم مشاهده پرداخت بدهی، راه‌حل‌های قضایی پیش بینی شده را مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان بیان داشت: بی‌شک مجموعه اقدامات نظارتی در رابطه با رفع معوقات بانکی زمانی می‌تواند موثر باشد که از حمایت سه قوه برخوردار شود.