مدت‌هاست بحث حذف کارت بازرگانی مطرح شده که این موضوع موافق و مخالفانی دارد اما به اعتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران حذف کارت بازرگانی به صلاح نیست و امکان حذف آن وجود ندارد.

به گزارش پارس ، یحیی آل اسحاق در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر اینکه کارت بازرگانی نباید برداشته شود و به مصلحت نیست، گفت: کارت عضویت در اتاق بازرگانی و کارت بازرگانی باید وجود داشته باشد ولی اصلاحاتی در روند صدور آن باید صورت گیرد.

وی در رابطه با مشکلاتی که در مرز بازرگان به وجود آمده و توافق کوتاه مدتی که در این زمینه صورت گرفته است، اظهار کرد: مساله روابط حمل و نقلی ما با ترکیه دیرینه بوده و توافق کوتاه مدتی نیز در این زمینه وجود دارد. ولی ‌هر سیاستی تبعات خاص خود را دارد و امیدواریم مشکل موجود بین ایران و ترکیه در این مرز نیز هر چه زودتر برطرف شود.

آل اسحاق درباره ضرورت تک نرخی شدن ارز گفت: شرایط نا آرام اقتصادی مانع تک نرخی شدن ارز در سال جاری شد و برای کاهش نوسانات قیمت ارز باید منفعت تمامی فعالان اقتصادی مد نظر قرار گیرد.

رییس اتاق بازرگانی تهران عملی نشدن قول دولت مبنی بر تک نرخی شدن ارز در سال جاری را به دلیل وجود نوسانات اقتصادی عنوان کرد و گفت: تک نرخی شدن نرخ ارز و رسیدن به رقم ثابت در کوتاه مدت امکان پذیر نیست بلکه باید نوسانات کم شود.

وی همچنین به نقش مهم بخش خصوصی در انجام پروژه ها اشاره و اظهار کرد: قرار نیست 80 درصد از تصدی‌گری‌ها در دست دولت و بقیه به عهده بخش خصوصی باشد بلکه دولت باید کارها را به مردم واگذار کند.