به گزارش پارس، سعید مدنی با بیان اینکه عرضه مگان به دلایل مشکل تامین قطعات وارداتی با توقف عرضه روبه رو شد افزود: در حال مذاکره با رنو برای تولید مجدد مگان هستیم اما در خصوص افرادی که ثبت نام کرده بودند در حال جایگزینی خودروهای مشابه و همکلاس مگان هستیم و تمام کسانی که تمایل به خرید مگان را داشته اند را راضی خواهیم کرد.

وی افزود: امتیاز تعامل با خارجی ها بالارفتن صادرات است فرقی نمی کند فرانسه باشد یا هر کشوری دیگر.

مدنی در خصوص تعامل با شرکتهای خودروساز خارجی گفت: برای تعامل با خارجی ها در فضای رقابتی کار می کنیم اما برای مان فرقی نمی کند با کدام شرکت مذاکره کنیم، در شرایط چند سال قبل رنوی فرانسه پیشنهاد خوبی داد و شروع به همکاری با این شرکت کردیم اما در حال حاضر فرقی نمیکند.

وی افزود: به شرطی با خودروسازهای خارج کار می‌کنیم که میزان صادرات را افزایش داده و درصد ساخت داخل را بالا ببرند.

مدنی در خصوص دپوی تندر 90 گفت: تولید خودروی تندر 90، کاهش یافته و به دلیل تحریم‌ها و عقب افتادن اجرای تعهدات‌مان با مشکل عرضه این خودرو روبه رو شدیم اما خوشبختانه با توافق اخیر که با رنو داشتیم در حال افزایش تولید هستیم و سعی داریم تا پایان سال تمام تعهدات عقب افتاده را جبران کنیم.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه تحریم‌ها فرصتی را به طرف‌های خارجی ما داده است که با خودروسازان داخلی تعامل کنند، افزود: همچنین برای ما هم فضای خوبی است که بتوانیم با خارجی ها تعامل داشته و توسعه همکاری ها اتفاق بیفتد.

وی در خصوص خودروهای وارداتی گفت: از دولت درخواست کردیم جلوی واردات خودروهایی را که با شرکت‌های خودروسازی ما ارتباط دارند و محصولات‌شان در داخل تولید می‌شود را گرفته، مگر اینکه بیایند توافق کنند تا خطوط ما را متوقف نکنند.

مدنی افزود: برخی خودروسازان دنیا با کارخانجات خودرویی ما قرارداد داشته و خودرو را مستقیم وارد می‌کنند از دولت خواسته‌ایم جلوی وادرات خودوری این شرکت‌ها گرفته شود اگر هم خودرویی قرار است وارد شود باید بر اساس نیاز کشور باشد.