به گزارش پارس به نقل از تسنیم، معاون وزیر بهداشت جزئیات ۱۰ شاخص برای افزایش حقوق کادر بیمارستانی را اعلام کرد و گفت: فاکتور رضایت مندی بیماران در این بخش بسیار مهم است،بنابراین به طوریکه سه عامل کیفیت، کمیت و سختی کار در این زمینه مطرح است.


محمد آقاجانی در حاشیه اجلاس مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور در توضیح روش جدید پرداخت به گروه‌های غیر پزشکی اظهار داشت: این روش جدید پرداخت تحول بزرگی را در اداره بیمارستان‌های کشور ایجاد می‌کند. این موضوع یکی از آرزوهای دیرینه بخش دولتی است که محقق خواهد شد. به این ترتیب نظام وقت مزدی به نظام کارمزدی تغییر می‌کند.

وی افزود: این امر موجب افزایش جدی بهره وری در ساختار اداره بیمارستان‌ها و ارتقای کمیت و کیفیت کار در بیمارستان‌ها خواهد شد. از طرفی مردم انتظار دارند که خدماتی به موقع و با کیفیت دریافت کنند.

آقاجانی تاکید کرد: در نظام جدید پرداخت، به سمت عدالت نسبی در پرداخت پرسنل غیرپزشک شاغل در بیمارستان‌ها حرکت می‌کنیم. در مجموع 570 بیمارستان کشور حدود 200 هزار نفر پرسنل غیر پزشک فعالند.

به گفته آقاجانی به دنبال تغییر در ایجاد پرداخت‌ها، کارکنان غیر پزشک در بیمارستان‌ها دو نوع دریافتی خواهند داشت؛ پرداخت ثابت که بر اساس احکام حقوقی خواهد بود و پرداخت مبتنی بر عملکرد. جزء عملکرد، تابعی است از کیفیت و کمیت، به طوریکه سه عامل کیفیت، کمیت و سختی کار در این زمینه مطرح است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در تغییر چگونگی پرداخت‌ها به کارکنان غیر پزشک نکته مهم آن است که متوسط رشد جزء عملکرد از متوسط رشد تعرفه‌ها بیشتر خواهد بود.

وی در توضیح چگونگی ارزیابی از عملکرد این کارکنان نیز گفت: بخشی از این موضوع مربوط به امتیازی است که بخش مربوطه ارائه می‌دهد. این جزء توسط تیم ارزیابی 10 نفره در هر بیمارستان صورت می‌پذیرد.

به گفته آقاجانی، فاکتور رضایت مندی بیماران در این بخش بسیار مهم است. بر همین اساس است که سنجش رضایت مندی بیماران به طور مستمر انجام خواهد شد. در مجموع 10 شاخص در این زمینه در نظر گرفته می‌شود که بر اساس آن به بخش‌ها نمره داده می‌شود. سطح دوم نیز مربوط به خود فرد است که توسط مدیران بخش یا سرپرستار بخش صورت می‌پذیرد. به این ترتیب کیفیت کار پرستار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی درباره سختی کار در بخش‌های مختلف بیمارستانی نیز خاطرنشان کرد:‌ بر اساس مطالعه‌ای که در معاونت پرستاری و دانشکده پرستاری صورت گرفت؛ این تقسیم‌ بندی‌ها انجام شده است. به عنوان مثال یکی از بخش‌هایی که سختی کار در رابطه با آن مطرح می‌شود قطعاً اورژانس است.