به گزارش پارس ، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو و یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو افزود: هدف ما افزایش تولید خودرو و صادرات خودروهای کیفی است.

وی با تاکید بر تعامل صنعت کشور با کشورهای خارجی و با بیان اینکه ساخت قطعات خودرو با کیفیت بسیار بالا از اولویت‌های صنعت کشور است افزود: می‌توان با تعامل کار را پیش برد و در موارد کمبود باید از خارجی‌ها کمک گرفت و در آن‌جا که توان داریم در بخش صادرات نقش بیشتری داشته باشیم.

نعمت‌زاده با بیان اینکه حداکثر توان را در بخش طراحی، تحقیق و توسعه و ساخت قطعات به کار می‌گیریم تصریح کرد: متاسفانه از این جهت در گذشته عقب مانده‌ایم اما با فعال شدن واحدهای مهندسی، طراحی و آزمایشگاه‌ها هم قطعات کیفی‌تر خواهد شد و هم جایگزین قطعات وارداتی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تورم ۴۰ درصدی گذشته و زیر ۲۰ درصدی فعلی به معنای گران شدن عوامل تولید است و طبیعی است که همه سازندگان خودشان را با این شرایط تطبیق دهند و باید همانطور که خودشان را سرپا نگه می‌دارند حال مصرف کننده را نیز رعایت کنند.

به گفته وی تولید ۸ ماهه خودرو طی سال جاری افزایش ۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

نعمت‌زاده اضافه کرد: تورم، کمبود نقدینگی، افزایش چند برابری نرخ ارز و .. باعث ایجاد مشکلاتی برای صنعت و تولید کشور شده است بنابر این از سیستم بانکی تقاضای یاری بیشتری داریم تا این مشکلات را به پای صنعتگران نگذارند.

وی تصریح کرد: بسیاری از صنایع ما در ظاهر خصوصی سازی شده‌اند و در واقع بابت رد دیون به دستگاه مقابل واگذار شده است و این باعث می‌شود که دستگاهی که صنعت را در اختیار گرفته قدر و ارزش آن را نداند.

نعمت‌زاده اظهار کرد: با راه اندازی تولید، خدمات، اشتغال و گردش نقدینگی فعال می‌شود و درآمد سرانه بالا می‌رود.

به گفته وی آمار تولیدات بخش صنعت کشور در سال جاری حاکی از روند رو به رشد و حتی در برخی موارد بالای ۱۰۰ درصدی است به گونه‌ای که در خودرو ۷۰ درصد و در فولاد ۱۰۰ درصد است.

بنا بر اعلام در نهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو حدود ۵۲۰ میهمان خارجی، ۱۸۰ شرکت خودروساز و قطعه‌ساز از ۳۰ کشور دنیا و ۱۸ سفیر حضور دارند.

این نمایشگاه تا ۱۰ آذر ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است.