به گزارش پارس،غلامرضا اسدالهی در گفت وگو با تهران پرس در خصوص این که آیا رقم یارانه نقدی در لایحه بودجه سال 94 افزایش خواهد یافت و یا خیر اظهار داشت:به نظر می رسد در لایحه بودجه سال 94 رقم یارانه نقدی خانوارها افزایش پیدا نکند.
 
وی در ادامه افزود:طبق قانون دولت مکلف شده است که یارانه نقدی را تنها به خانوارهای کم درآمد و بی بضاعت پرداخت کند.پرداخت یارانه به خانوارهای پردرآمد و ثروتمند خلاف قانون است و دولت بایستی برنامه ای برای حذف این خانوارها اجرایی کند.
 
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رقم بودجه یارانه نقدی در قانون هدفمندسازی یارانه ها حدود 52 هزار میلیارد تومان است خاطرنشان کرد:تا الان در بودجه 94 رقم بودجه یارانه پیش بینی نشده است.اما چیزی که مشخص این است که دولت می تواند بدون سرکشی به حساب سرپرستان خانوارها،افراد ثروتمند را از دریافت یارانه نقدی حذف کند.
 
اسدالهی در ادامه تصریح داشت:میزان حقوق دریافتی کارمندان و کارگران دولتی و همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشخص است.دولت می تواند از طریق اطلاعات مرکز آمار خانوارهای کم درآمد را شناسایی و به آنان یارانه پرداخت کند.در صورتیکه افراد پردرآمد از لیست دریافت کنندگان یارانه حذف شوند،می توان انتظار داشت که در سال 94 میزان یارانه افزایش یابد.
 
وی گفت:از مبلغ 52 هزار میلیاردی تومانی که درآمد حاصل از هدفمندسازی یارانه ها کسب می شود،تا الان سهم تولید و سلامت توسط دولت پرداخت نشده است.و بیشتر این مبلغ صرفا صرف پرداخت یارانه نقدی به خانوارها می شود.البته مجلس طی تذکری از دولت خواسته است که سهم تولید و سلامت را از درآمد حاصل از هدفمندسازی یارانه ها پرداخت کند.