به گزارش پارس به نقل از ایسنا، عباس آخوندی با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات با بیان این‌که شورای پول و اعتبار باید مطمئن می‌شد که دولت یارانه سود را تضمین می‌کند، تصریح کرد: با مصوبه هیات وزیران مراحل باید در شورای پول و اعتبار پیش رود و بعد از آن بانک مرکزی، بانک‌های عامل را تعیین می‌کند.
 
وی در ادامه گفت: در واقع میزانی که دولت یارانه را تضمین کرده در مصوبه‌ی هیات وزیران است و در حال حاضر شورای پول و اعتبار می‌داند که دولت چقدر تعهد دارد و شورا تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند.
 
آخوندی درباره طرح‌های مطرح‌شده از سوی دولت یازدهم در حوزه مسکن اظهار کرد: شهرها می‌توانند از درون توسعه پیدا کنند. عمدتا شاهد فرار از درون شهرها بوده‌ایم که مردم به پیرامون و حاشیه‌ شهرها رفته‌اند.
 
وی افزود: در بافت‌های فرسوده و قدیمی که در واقع ارزش‌ها و ثروت‌های ملی، فرهنگی، اجتماعی، کالبدی و اقتصادی هستند بخش‌های عمده‌ای از آنها رها شده است.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در واقع بیش از ۵۶هزار هکتار بافت‌های فرسوده را شناسایی کرده‌ایم، تصریح کرد: این رقم ۱۱ میلیون جمعیت شهری ایران یعنی رقمی بیش از ۲۵ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد.
 
آخوندی افزود: اگر به این تعداد بافت‌های ناکارآمد دیگر شهری را اضافه کنیم متوجه می‌شویم وضعیت سکونتگاه‌های شهری‌مان دارای مسائل و مشکلات جدی است.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: به همین دلیل رویکرد اصلی‌مان برگشت به هویت شهری و استفاده از ثروت‌های اصلی است.
 
وی با اشاره به این‌که بحث نوسازی، بازسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار گرفته، تصریح کرد: دولت تصویب کرده به‌طور سالانه ۳۰۰هزار واحد مسکونی یعنی رقمی حدود یک سوم توسعه مسکن در این بافت‌ها صورت گیرد.
 
آخوندی خاطر نشان کرد: بدین ترتیب از حجم ثروت موجود حداکثر بهره‌وری را خواهیم داشت و می‌توانیم در جهت خانه‌دار شدن مردم در یک محیط متبوع برای زندگی قدم برداریم.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که حق انتخاب بیشتر برای مردم باید مدنظر قرار گیرد، گفت: این موضوع بسیار مهم‌تر از آن است که یک مقام دولتی بخواهد یکسری طرح‌ها را تصویب کند و مردم را مجبور به تبعیت از آن کند.