به گزارش پارس، غلامرضا تاج‌گردون در این گفت‌وگو با فارس در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به بودجه عملیاتی دستگاه‌های اجرایی برای سال 94، اظهار داشت: در بحث بودجه عملیاتی در دو مقطع دولت‌ها ورود کردند که یکی مربوط به سال 80 و 81 بود، سال 84 و نیز بودجه سال 94 است که امسال دولت در نظر دارد، 4 دستگاه را از طریق بودجه عملاتی اجرایی کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه با توجه به کسری بودجه‌ریزی عملیاتی برای کشور بهتر است، افزود: این موضوع بر اساس هزینه‌های واقعی انجام می‌شود و بهتر است که عملی شود.

وی در پاسخ به این سؤال که دولت چه عددی را برای قیمت نفت در بودجه پیشنهاد خواهد داد، گفت: هنوز جمع‌بندی صورت نگرفته و معمولا دو سه روز آخر قیمت نفت در بودجه تامین می‌شود و پیش‌بینی بنده این است که قیمت نفت روی 80 تا 85 دلار بسته شود.

وی افزود: 20 درصد کاهش درآمدهای نفتی خواهیم داشت که به احتمال زیاد از طریق بودجه‌های عمرانی این موضوع در نظر گرفته می‌شود، زیرا هزینه‌های جاری و مصارف دولت ثابت است.

تاج‌گردون در مورد نرخ دلار در بودجه نیز گفت:‌ روی این موضوع نباید خیلی مانور داد، اگر مذاکرات به سرانجام برسد، نباید انتظار داشت که قیمت بالا برود و فضای سرمایه‌گذاری بهتر خواهد شد، اما اگر جواب منفی بگیریم باید منتظر شرایط بمانیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت برنامه‌ای برای حذف غیر نیازمندان یارانه‌بگیر دارد، گفت: هنوز دولت برنامه‌ای برای این موضوع ندارد و گفته می‌شود، اطلاعات کافی در این مورد ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سؤال که پس چگونه وزیر اقتصاد در مجلس از شناسایی 10 میلیون غیرنیازمند برای یارانه سخن گفت، عنوان کرد: این موضوع را خبر ندارم و باید از وزیر اقتصاد پرسید که چگونه این حرف را زده است.