به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس» به نقل از سازمان بهداشت جهانی در سال 2013 میلادی سرانه هزینه سلامت هر ایرانی برابر با 797 دلار آمریکا بوده است و ایران در میان 150 کشور دنیا از نظر سرانه هزینه سلامت در جایگاه هفتاد و سوم قرار گرفت. اما طبق گزارش این سازمان، آمریکا بیشترین هزینه را برای سلامت شهروندان خود کرده بود؛

این کشور در سال گذشته میلادی برای هر فرد 8508 دلار در این زمینه اختصاص داد.

کشور دوم در این رده بندی نروژ بود که سرانه هزینه سلامت در این کشور برابر با 5669 دلار آمریکا بود. سوییس که سومین کشور این فهرست است در سال گذشته  میلادی 5643 دلار برای سلامت هر یک از شهروندانش هزینه کرد و این مبلغ معادل 11 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود. هلند، اتریش و کانادا در این رده بندی در جایگاه چهارم تا ششم قرار گرفته اند و سرانه هزینه سلامت در این کشورها نیز بالا است. سرانه سلامت در کانادا در سال گذشته میلادی برابر با 4546 دلار بود و آلمان هم 4495 دلار را برای سلامت هر شهروندش هزینه کرد.

ایتالیا در این رده بندی جایگاه بیست و یکم را دارد و  فرانسه دهمین کشور این فهرست است. همچنین انگلستان از نظر سرانه هزینه سلامت در جایگاه پانزدهم این فهرست بود و توانست سالانه 3405 دلار را برای ارتقای سطح سلامتی خانوارهای کشور هزینه کند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سرانه هزینه سلامت در ترکیه در سال گذشته برابر با 906 دلار آمریکا بود و این کشور در جایگاه 35 دنیا قرار داشت.