به گزارش پارس؛ همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور درگفتگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: سقف وامهای کم بهره برای مشاغل خانگی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است .

رئیس سازمان بهزیستی کشور، اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور رویکرد توسعه اشتغال با مفهوم توانمند سازی مددجویان را در دستور کار خود قرارداده است .

وی ادامه داد: تمامی مددجویان تحت پوشش این سازمان ویژگی های متفاوتی اعم از جسمی و اجتماعی دارند که این موضوع موجب تنوع در اشتغال آنان خواهد شد که در این راستا سازمان بهزیستی کشور نظام جامع اشتغال وکارآفرینی (دانشکار) را پیاده نموده که شامل ۷ مدل اشتغال و دارای مزیتها است که منطبق بر شرایط فیزیکی و جسمی مددجویان طراحی شده است .

هاشمی با اشاره به اینکه تمامی مددجویان می بایست قبل از اشتغال آمادگی شغلی داشته باشند تصریح کرد:اشتغال از طریق کارگاهای تولید حمایتی معلولین ، ارائه خدمات مراقبت و توانبخشی در منزل ( که در آن سعی می شود از افراد سالم جهت نگهداری معلولین وسالمندان استفاده نمود) تشکیل گروهای خودیار معلولین ، تامین خدمات مالی با رویکرد بانکداری پیوندی ، اشتغال ازطریق استاد شاگردی ، الگوی تشکیل گروه همیاران زنان سرپرست خانوار از جمله مدلهای اشتغالی است که این سازمان ترسیم نموده است .

وی با تاکید براینکه حدود ۱۸ هزار طرح این سازمان در مرحله چرخه بانکی است افزود:در حال حاضر حدود ۱۰۰۰میلیارد مصوبه تسهیلات بانکی داریم که توانستیم به دلیل برخی از مشکلات ۵۰ میلیارد آن را جذب نماییم .

رئیس سازمان بهزیستی کشوربا اشاره به اینکه از محل تسهیلات دولتی وامهای کم بهره به مبلغ ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای مشاغل خانگی ، در نظر گرفته شده خاطر نشان کرد: پرداخت مرحله دوم وام‌های اشتغال از ابتدای مهر ماه آغازو میزان آن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.