به گزارش پارس به نقل از مهر: شیر خشک، ماده پودر مانندی است که وقتی آن را با آب مخلوط می کنیم شیر بدست می آید. البته این نوع شیر را معمولاً داخل قوطی های مقوایی یا فلزی بسته بندی می کنند و نگهداری آن از شیر مایع راحت تر است. اما اهمیت استراتژیک این ماده غذایی به دلیل قوت اصلی 50 درصد کودکان ایرانی است. آمارها نشان می دهد که سالانه 20 میلیون قوطی شیرخشک در کشور مصرف می شود.

 
هرچند که تولید شیرخشک در کشور به اندازه مصرف داخلی نیست و مجبوریم از کشورهایی همانند چین هم وارد کنیم  اما استفاده از روغن پالم در تولید این ماده خوراکی ویژه نوزادان در کشور هم حاشیه هایی بهمراه داشته است.
 
با این حال قاچاق این ماده اصلی و خوراکی نوزادان، سالهای سال است که در لابلای پرونده های قاچاق کالا تعزیرات حکومتی دیده می شود.
 
 مرتضی خدایی رئیس شعبه (51) ویژه رسیدگی به امور پزشکی و آموزشی تعزیرات حکومتی استان تهران در بررسی این پرونده ها از شناسایی و دستگیری متخلف بزرگ شیرخشک خبرداد و گفت: این فرد با گرفتن ارز دولتی قرار بود شیرخشک و کره وارد کند اما پول ها را تبدیل به ریال کرده و خبری هم از شیر خشک نیست.
 
وی افزود: با شکایت وزارت بهداشت پرونده تشکیل شد و پس از احراز تخلفات فرد متخلف به مبلغ 36 میلیارد تومان جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد.