به گزارش پارس،حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره پرداخت وام 80 میلیون تومانی خرید خانه اظهار کرد: اساسا با ارائه تسهیلات بانکی موافق هستم و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و کمبود صنعتی سازی ساختمان در کشور، همچنین نبود انبوه سازی به مفهوم صحیح در کشور باید با تزریق پول قدرت خرید مردم را افزایش دهیم تا بدین ترتیب بازار هم تحریک شود.
 
وی افزود:‌در اقتصاد دنیا تزریق پول باعث تورم می شود و این مساله خود یک اصل اقتصادی است.
 
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این‌که منتقدین به پرداخت وام 80 میلیون تومانی بر این عقیده هستند که پرداخت این مبلغ ایجاد تورم خواهد کرد، افزود: اما سوالی دراین میان پیش می‌آید آن است که در طول هشت سال گذشته که تسهیلات پرداخت نشده آیا تورم در بازار مسکن وجود نداشته است؟
 
عقبایی ادامه داد:‌ در دولت‌های گذشته که به کسی وام داده نشد قیمت‌ها افزایش نداشت؟ در پاسخ می توان گفت قیمت مسکن در این دوره‌ها چهار برابر افزایش یافت.
 
وی در ادامه با بیان این‌که عدم ارائه تسهیلات از موجبات کنترل قیمت مسکن و یا عدم افزایش قیمت نیست، تصریح کرد: تجربه هشت سال گذشته این مساله را به خوبی به ما ثابت کرده است.
 
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به این‌که مسائل زیادی در گرانی مسکن و ایجاد تورم نقش دارند، اظهار کرد: نباید از این موضوع هراس داشته باشیم که پرداخت تسهیلات ایجاد تورم می کند.
 
عقبایی تاکید کرد: اگر تسهیلات به بازار مصرف داده شود، تبعیض و رانت درآن وجود نداشته باشد و مبلغ در اختیار مصرف‌کنندگان واقعی قرار گیرد، نه تنها موجب تورم نمی‌شود، بلکه باعث خانه دار شدن دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه خواهد شد و رونق را به بازار مسکن بازمی گرداند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان پاییز ثبات قیمت ها و افزایش حجم معاملات پیش بینی می‌شود.
منبع: ایسنا