به گزارش پارس به نقل از ایرنا؛سیدحسین هاشمی روز شنبه در افتتاحیه مراسم آغاز سرشماری عمومی کشاورزی سال ۹۳ استان تهران در بخش آفتاب شهر تهران اظهار کرد: داشتن آمارهای صحیح برای حرکت به سمت تولید محصولاتی که نیازمند آب کمتری هستند در بحران کم‌آبی ضروری است.

وی سرشماری کشاورزی را از چند جنبه دارای اهمیت ارزیابی کرد و افزود: هنگامی که بحث خود اتکایی در محصولات کشاورزی و امنیت غذایی مطرح می‌شود، داشتن آمار صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است.

هاشمی با بیان این که باید امکانات و نیازمندی‌ها در بخش کشاورزی را مد نظر قرار دهیم، افزود: دانستن این آمارها به دولت کمک می‌کند سیاست‌های مناسبی طراحی و به مرحله اجرا درآورد تا وضعیت مناسب در کشور حاکم شود.

استاندار تهران داشتن آمار از منابع موجود در امر صادرات و واردات را مهم ارزیابی کرد و گفت: هنگامی که آمار تولید واقعی را در اختیار داشته باشیم خواهیم دانست چه میزان باید صادر کنیم و یا میزان نیاز واردات کشور است.

وی ارائه آمار صحیح برای کشاورزان را نیز مهم دانست و عنوان کرد: داشتن آمار به کشاورزان امنیت می‌دهد و اجازه می‌دهد سرمایه‌گذاری درستی داشته باشند.

استاندار تهران آغاز طرح سرشماری عمومی کشاورزی در استان تهران را مبارک خواند و تاکید کرد: کشاورزان استان تهران برای جمعیت ۱۶.۲ درصدی کشور تولید می‌کنند و این بازار بزرگی است.

وی با بیان این که ۱۰ محصول کشاورزی استان تهران مقام اول یا دوم را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: ارائه آمار صحیح منجر به ارائه برنامه‌ریزی درست برای کشاورزان می‌شود.

استاندار تهران از کشاورزان خواست تا نسبت به ارائه اطلاعات صحیح با ماموران سرشماری که از فرزندان خود آن‌ها هستند، همکاری لازم را انجام دهند.